Gå til innhold

Eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med eggløsningstester? Jeg er i andre pp og har brukt CB eggløsningstest for å finne når jeg har eggløsning. Jeg hadde LH stigning på fredag, og da hadde vi sex to ganger. Hvor stor sjans har jeg da for å bli gravid?

Håper på oktoberbarn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sex samme dag som positiv eggløsningstest har man omtrent så stor sjanse man kan ha. To ganger for dag øker nok ikke sjansen noe særlig mer. Eggløsningen har man først 12-48 timer etter positiv test. Men sædcellene kan leve en tid inni kvinnen, så det gjør ikke noe at de ligger å venter på egget.

Det er samtidig mer en mengde sex som skal til for klaff. F eks forholdene i "kvinna", kvalitet på egg, forhold i livmor, hormoner mm.For de fleste er det nok ikke noe problem, men det forekommer, så greit å ha i tankene om det går en tid uten klaff.

Skrevet

Fant denne oversikten på babyklar. Vet ikke om det stemmer.

Prosentvis sjanse for å blir gravid innenfor en syklus:

20 år 34 prosent sjanse

25 år 24 prosent sjanse

30 år 17 prosent sjanse

35 år 12 prosent sjanse

40 år 6 prosent sjanse

Det anbefales å ha sex dagen før el, og samme dag, pga at sædcellene kan leve opptil 72 timer inni deg.

Skrevet

takk for svar :) nå er det bare å vente 12 dager før jeg kan teste. Tiden går altfor sakte når man venter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...