Gå til innhold

Noen som har gode tips om hvordan jeg kan slippe hardt stekte boller - altså undersiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt klønete forklart, så ble skolebrødene jeg bakte i dag kjempefine oppå; akkurat så lyse som vi liker dem! Men de blir så mørke under..

Jeg har tidligere forsøkt å skru av undervarmen, men det viste seg å ikke bli helt riktig. For den knappen jeg trodde var "kun overvarme" var faktisk grillen :) Hehe de stekte rimelig raskt kan man si ja..

Kan det hjelpe å ha bakepapir på rist og ha de på det i stedet? Jeg har også mulighet til varmluft på ovnen, men det stod ingenting om temp/tid ved den bruken. Ofte er det kortere steketid og noe lavere temperatur.

Takknemlig for alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å flytt bollene et hakk lengre opp, og ha bakepapir under dem.

Fungerte her med samme problem..

Skrevet

Jeg har ikke det problemet. Steker bollene midt i ovnen (bruker IKKE varmluft når jeg baker), på bakepapir på vanlig stekebrett.... Desverre var jeg litt sløv i dag, så bollene mine ble litt mørke på toppen i dag :-(

Skrevet

Hm jeg hadde de midt i på bakepapir på vanlig stekebrett. Vel jeg får forsøke å ta de litt høyere neste gang. Og unngå grillknappen :)

Takk for tips :)

Skrevet

Tips fra mamma'n min:

Sett ei skål med vann nederst i ovnen mens du steker boller.

- De blir bedre!

Begynner å nærme meg min mors gode boller nå ;o)

Ellers så er oppskriften på de røde tørrgjær-pakkene for søtt bakværk den beste jeg har prøvd.

Steker også midt i ovnen. Kansje skru litt ned på varmen hvis de blir for hardt stekt under?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...