CB-BabyBoy Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Litt klønete forklart, så ble skolebrødene jeg bakte i dag kjempefine oppå; akkurat så lyse som vi liker dem! Men de blir så mørke under.. Jeg har tidligere forsøkt å skru av undervarmen, men det viste seg å ikke bli helt riktig. For den knappen jeg trodde var "kun overvarme" var faktisk grillen Hehe de stekte rimelig raskt kan man si ja.. Kan det hjelpe å ha bakepapir på rist og ha de på det i stedet? Jeg har også mulighet til varmluft på ovnen, men det stod ingenting om temp/tid ved den bruken. Ofte er det kortere steketid og noe lavere temperatur. Takknemlig for alle tips
*Super*Mamman* Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Prøv å flytt bollene et hakk lengre opp, og ha bakepapir under dem. Fungerte her med samme problem..
Makko med to små gutter Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har ikke det problemet. Steker bollene midt i ovnen (bruker IKKE varmluft når jeg baker), på bakepapir på vanlig stekebrett.... Desverre var jeg litt sløv i dag, så bollene mine ble litt mørke på toppen i dag :-(
CB-BabyBoy Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 Hm jeg hadde de midt i på bakepapir på vanlig stekebrett. Vel jeg får forsøke å ta de litt høyere neste gang. Og unngå grillknappen Takk for tips
Vårunge08 Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Tips fra mamma'n min: Sett ei skål med vann nederst i ovnen mens du steker boller. - De blir bedre! Begynner å nærme meg min mors gode boller nå ;o) Ellers så er oppskriften på de røde tørrgjær-pakkene for søtt bakværk den beste jeg har prøvd. Steker også midt i ovnen. Kansje skru litt ned på varmen hvis de blir for hardt stekt under?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå