Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 je har hvert plaget meg hjertebank de siste dagene. hjertet hopper, og slik har det hvert hvær dag, flere ganger i timen. bør jeg gå til lege med dette. har aldri hvert plaget med dette før. eller det har bare skjedd en gang i ny og ne. men aldri flere dager i strekk.
Stor_smil Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Er du stresset, eller bekymret for noe? Det kan gi hjertebank.. høyt BT gir også hjertebank. Om det fortsetter, kunne du kanskje fått målt blodtrykket ditt iallefall..
Frk. Vable Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg får av og til sånn at det kjennes ut som om hjertet slår ett ekstra slag. Det er ikke vondt på noen måte, bare litt ubehagelig. Har også en bilyd på hjertet, så fikk time til UL av hjertet hos en hjertespesialist. Han fant ingenting galt, og det at noen av og til har det "ekstra slaget" som jeg snakket om, er også helt normalt. Min mor har det også, og legen hennes sa til henne at det kom oftere når man lå. (Har ikke jeg merket, men) Lurer meg på om ikke en venninne av meg som har lavt eller høyt stoffskifte hadde problemer med masse hjertebank. Du kan jo ta en tur til legen å sjekke, det kan jo være stoffskiftet ditt?
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 ja jeg har lavt stoffskifte og går på tabletter for det, men merkeli at hjertebanket plutselig har begynt nå. begynte på medisinen i sept. og jeg har hatt samme dose siden da, og støffskifte har hvert stabilt. hmm, merkelige greier dette her.
*jaja* Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Kanskje du har ekstrasystole. Det som hun over her beskriver. Det er et dobbeltslag, men det kan kjennes ut som om hjertet hopper over et slag, for så å banke hardt det neste slaget. Men det er altså et ekstraslag. Det kan komme av stress, for mye kaffe, for lite søvn, men kan også være noe på hjertet. Jeg har selv hatt det, spesielt når jeg var gravid kjente jeg det mye. Jeg gikk til lege og fikk 24 timers EKG. Alt var ok da. Jeg kjenner det av og til ennå når jeg har lagt meg, men det er sjeldent. Hvis du ikke er spesielt stresset, drikker mye kaffe, røyker, sover lite, så hadde jeg tatt en tur til legen, bare for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå