Gå til innhold

flere som mistet melken tidlig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa mi er ikke mer enn 18 dager og jeg begynner å miste melken min. Hadde mye i begynnelsen men nå har jeg ikke så mye melk igjen.

Flere som måtte begynne med tillegg så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg mistet tidlig og måtte gi tillegg.

Har gått veldig greit det.

Skrevet

Det er MASSE du kan gjøre for å få opp melkeproduksjonen. Gå inn på ammedebatten, der får du masse tips hvis du leter litt.

Det er en myte at vi bare mister melka sånn uten videre. Ytterst få opplever å miste melka helt!

Skrevet

Her skjedde det noe merkelig. Jeg mistet i den ene puppen, og fikk dermed dobbelt opp i den andre... Det vil si at jeg så ut som det skjeve tårnet i pisa, samt at jeg gikk med konstant melkespreng, og hadde brystbetennelse flere ganger i uka. Derfor sluttet jeg å amme etter 6 uker... :-( Men, gutten min er sunn og frisk, og har begynt med fast føde i form av grøt, fruktmos og middagsglass. Han er 5 måneder neste uke... :-)

Skrevet

Jeg begynte i går med å gi MME i tillegg til MM (jenta mi er syv uker gammel) - vet dere om hun trenger malt i tillegg da for å unngå forstoppelse?? Håper å få opp melkeproduksjonen mer slik at jeg kan kun gi MM, men nå har hun ligget klistret til puppen i et par uker ( hele døgnet er blitt et eneste langt måltid stakkars baby, så nå ble det MME i tillegg....).

Skrevet

Letteste måten å få opp produksjonen på er å la henne henge på puppen! Det blir bedre etter hvert, det skal jeg love deg!

Men hvis du velger å gi ett mme-måltid i tillegg, husk å amme før du gir flaska, sånn at du opprettholder produksjonen, og amm hyppig gjennom resten av dagen!

Og spis havregrøt, det skal visst hjelpe på produksjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...