Lena og skatten Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har en datter på 3 1/2 år som bruker evigheter på å finne roen om kvelden. Vi spiser kvelds, pusser tenner, leser bok og koser litt før vi sier godnatt og det er kveld. Men når lyset er slukket, og døren går igjen, står hun opp opptil 100 ganger! Det er ikke noe spesielt hun gjør. Hun bare springer ut av rommet og venter på at vi skal følge henne inn igjen. Vi har prøvd det meste. Akkurat nå har vi sluttet å lese for henne på kvelden, og har forklart henne at så snart hun begynner å legge seg fint, så skal vi begynne å lese igjen. Vi begynner å bli ganske frustrerte. Er det noen som er i samme situasjon og har noen gode råd å komme med??!! Det er så dumt at en god dag alltid skal ende med krangling og skriking.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 ett lite råd.. avslutt alle ting som ikke har med soving å gjøre før dere går inn på rommet. gjør kort prosess på rommet. si god natt å gå ut. la gjerne døren stå åpen... visst hun kommer ut følg henne inn uten å si noe å gå ut igjenn. leggetiden trur jeg vil korte seg ned etter hvert men ver litt tolmodig.. kan fungere. lykke til...
2stk Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 eg begynte å legge jenta mi ein halv time før..hjalp faktisk..ho kunne ligge i timesvis i senga å berre snakke med seg sjølv å rope på oss for ein liten ting som at gensaren hinnas var bretta feil... samtidig begynte eg med belønning til ho...fant papir og delte det opp i 30 dagar(el.31)...kvar kveld ho var flink å legge seg fekk ho gullstjerne og hadde ho 20 stjerner iløp av en mnd reiste vi på leikebutikken å kjøpte det ho peika p(innen ein viss sum,vi brukte 700)var ho ikkje flink å legge seg fikk ho eit surt fjes tegna på dagen... det gjekk ikkje mange dagane før ho vart veldig opptatt av at ho hadde mange sure ansikt å ikkje så mange stjerne....kvar morgon ho fekk ei stjerne måtte ho å ringe til pappan sin å fortelle det:) dette hjalp oss vertfall...håper du finn noko som hjelp dykk og..det kan vere forferdelig tungt:(
Lena og skatten Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk for råd!!! (-:
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har en stesønn på 5 år, og i starten når jeg flyttet sammen med han som nå er mannen min (gutten var da 3 år), så brukte jeg opptil en time på å legge gutten. Han skulle ditt og datt, ville ikke ta på pysj, ville ikke legge seg i senga, gikk og gjemte seg når jeg kom med tannbørsten etc. etc. Pappan hans brukte kanskje 15 fra de gikk opp på badet til han var i seng med lyset av, og jeg ble veldig frustrert. Mulig det var fordi han ikke kjente meg så godt enda, og at hun skulle teste meg. MEN - det jeg gjorde da, var at jeg bare sa: "Nei, jeg gidder ikke dette jeg, jeg går ned og venter til du er klar jeg." Også gikk jeg ned i stua. Etter nok ganger med dette, så skjønte han at jeg ikke gadd sånn tulling, og da ga han seg. Nå går alt superraskt - men han har jo blitt 5 år også da. Dette var kanskje ikke det beste rådet, men det fungerte for meg. Ville bare fortelle min historie! (Jeg har ikke egne barn enda.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå