milk Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hvordan kan jeg omplassere hunden min og være SIKKER på at den får et GODT hjem? Vil jeg dette? Nei! Men jeg må pga allergi:o(((((((
Stratos med 3 barn Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Prøv Charlottes omplassering feks?
Lillnita. Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Hvilken hund er det du har ? Vet ikke helt hvor jeg vil anbefale. Omplasserte selv en gang gjennom et omplasserings selskap, men fant ut at de som fikk hunden ikke var snille med den. Er vel ikke mye kontroll som blir gjort av de som skal få hunden desverre.
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 Huff, høres ikke bra ut:( Jeg vil være sikker før jeg omplasserer! Er en havanes
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Det kan du bare ikke være sikker på. Hunden kommer til de som vil ha den, såfremt noen vil ha den, og såfremt de ikke denger den før de har gått ut døra med den.
LizzyG Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg ville lagt den ut på finn.no. Da må jo de som evt skal overta hunden deres komme hjem til dere, og dere får selv bestemme om dere vil at de skal ha hunden dere. Hvis du tar det igjennom et omplasseringsfirma, så får du vel neppe møte de skal skal ha hunden din. Dere har ikke venner eller venners venner som vil ha den da?
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Det må da være noe som er skikkelig seriøse når det gjelder omplassering av dyr?? Greier aldri avlive!!! Stakkars hunden min:(
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2008 trenger en del pelsstell og det er ikke så populært.
LizzyG Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Søk litt på internett så finner du noen som driver med omplassering. Du har jo FOD gården også.
Lillnita. Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Hvor gammel er hunden din ? Og er det en tispe eller hann ? Spør litt her siden jeg har en søster som har lyst på hund. Hun er av den typen som behandler dyrene sine som om det var barna hennes, så der kan jeg love den vil få det godt
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2008 Håpa å høre fra noen med gode erfaringer før jeg tar det store skrittet, men takk likevel.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 www.omplasseringvest.com Om du bor på vestlandet da. Dem lar ikke hvem som helst få hunden din skal jeg love deg :) Ellers kan du jo prøve på finn.no da. Skrive at det kreves mye pelsstell osv. Og at du kanskje kan besøke dem som skal få hunden osv, vurdere deretter. Er jo bare å prøve, du ser selv om finner noen
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Ikke ta kotakt med Løken gård, for der selger de dyrene videre til forsøk...:/ Håper den gården er stengt nå....
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. januar 2008 Er litt skeptisk til å gjøre det på den måten, dessverre:( Føler noen profesjonelle hadde greid det bedre, men får tenke på det!
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. januar 2008 Herlighet, nå blir jeg helt kvalm:((((((! Men takk for at du sier ifra!! Tror jeg bare får gå her og være tett jeg:(
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Jeg omplasserte faktisk vår hund her inne jeg! Da har man liksom litt "nickbakgrunn" på vedkommende og mulighet til å få noen oppdateringer:) Grå kjørte hele veien ned hit hvor jeg bor med familien på slep så vi fikk hilse på dem alle og de på hunden for å se hvordan det gikk. Og det gikk kjempefint! Nå er riktignok hunden blitt syk i ettertid, veldig leit, men hun har et godt hjem der oppe hos Grå og familien!
LizzyG Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Ingen av de som er "profosjonelle" kjenner hunden din bedre enn deg, så jeg hadde gjort alt selv hvis jeg måtte omplassere min hund hvertfall.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #21 Skrevet 27. januar 2008 Det er du som er allergisk? Ikke muligheter for noen medisiner som du kan bruke? Utrolig kjipt hvertfall:( Løken gård reklamerte i sin tid med at de tok i mot omplasseringsdyr og skulle videreformidle dem til et nytt hjem. Så ble det oppdaget at de gjorde jo det... på en måte. Bortsett fra at de nye "hjemmene" involverte dyreforsøk. Så ble det satt i gang en underskriftskampanje, og nå vet jeg ikke om Løken gård finnes, er avviklet eller skiftet navn.
LizzyG Skrevet 27. januar 2008 #22 Skrevet 27. januar 2008 Jeg tror Løken Gård fremdeles er i drift dessverre.
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 27. januar 2008 Tenkte mer at et omplasseringssted kan ha kontakt med kunder som de har "undersøkt" at kan ta godt vare på en hund.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #24 Skrevet 27. januar 2008 Hva er bedre enn at du kan følge opp den nye eieren selv? Du kan selv velge kriterier for at dem skal få hunden. Med barn/ikke barn. Om dem må være mye hjemme eller ikke. Gode tur muligheter osv. Vi har selv overtatt en hund fra et omplasseringsfirma for noen år siden og det var ikke bra! Vi fikk en hund som var virkelig enmanns hund. Men dette sa aldri dem som omplasserte hunden noe om. Hun var meget skeptisk til fremmede og flekket tenner rett som det var. En dag prøvde hun å bite min søster på da ca 4 år i ansiktet. Min far reiste tilbake med henne. Men dem sa neeeeeida, er normalt det at hunder kan reagere agressivt på små barn. Prøv litt til!!! Vi prøvde 1 uke til, da prøvde hun igjen. Dette helt uprovosert. Første gang satt min søster å lekte på gulvet og andre gang lekte hun ute. Dvs, disse ville bare bli kvitt bikkja uten å tenke på hva som egentlig var best for hunden. Hun trengte en voksen person uten barn for det ble hun skikkelig stressa av. Jeg har selv gitt vekk kattunger, og jeg er nøøøye på hvem som får Gir ikke bare til de første som spør. hehe... Man skal være nøye med hvem man velger som nye eiere
milk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 27. januar 2008 Huff!!! Allergimedisiner hjelper dessverre lite. Legens anbefaling å kvitte seg med hunden:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå