Piipii Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Lillemann på 5,5 mnd har plutselig blitt helt umulig når han skal sove. Han legger seg for kvelden og sovner greit men våkner igjen etter ca 30 min og hyler. Han hyler helt til vi tar han opp og da slutter han. Natt til igår sov han kanjse tre fire timer tilsammen og nå virker det som vi får samme natt i natt. Prøver å tenke om det er noe som plager han, og det eneste jeg kommer på er tennner, men syns det er rart at han da roer seg når vi løfter han opp. Han sovner og så våkner han fort igjen og hyler som besatt. Tror dere det er noe som plager han eller driver han bare å trasser. Blir så bekymret her også. Noen som har noen råd til oss?
*mamma*til*markus* Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Det er nok trass.... Du kan jo la være og gå inn til han og bare la han hyle en stund... Ingen barn har vondt av det.. Går du inn gang på gang så gir han seg hvertfall ikke... Jeg gjorde det med min gutt og etter 2 netter sovnet han uten problem. våknet bare 1-2 ganger for å få smokken sin...
Piipii Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Ok kanjse vi skal prøve det. Hvor lenge ventet du før du gikk inn?
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Ta en legesjekk først værfall før du lar han ligge å gråte så du er 100%sikker på at det ikke er noe som plager han .
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 jeg synes ikke dette høres ut som trass. Han våkner jo og hyler sier du. Han er liten og jeg syntes ikke de skal ligge å skrike så mye alene når de er så små. kanskje det er tenner som du sier,men kanskje det har andre forklaringer også. jeg ville ha snakket med helsestasjonen for råd ang dette.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Vesla vår har vært sånn når tennene har kommet. Rolig hun også når vi kom inn i rommet. Men det skal sies at hun generelt sett sover dårlig, bare mye verre når tennene har titta fram.
MaRiAnNe_85 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 behøver ikke være trass. Jenta vår hadde slike raptusser ei stund og med en gang jeg tok henne opp ble d stilt. Gikk til helsesøstra og spurte om dette og hun sa d at ofte når barn skal ha tenner så blir d værre når de ligger. Hvis en tenker på d så er d jo logisk. Når man ligger og skal slappe av kjenner man jo bedre at d pulserer og gjør vondt enn når man er aktiv og opptatt med andre ting. Jeg tok henne opp og trøstet henne og etter ca ei uke ble d bedre...men så kom jo tann nr to;)
oblix Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Det kan også være drømmer. Gutten her skriker til mange ganger om kvelden, han er aldri våken, men vi må liksom trøste litt og gi smokk. Kanskje er gutten din litt redd, føler seg ensom når han brått våkner. Ville ikke latt han skrike så mye. Du kan jo ha døra hans åpen, så han hører at dere er i nærheten. Gir du han grøt? Kan være at han er tørst. Lillegutt her sier fra(skikkelig skrik) hvis han er tørst.
Piipii Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2008 Har kjent inne i munnen hans og det er steinhardt, men inge tenner enå. Kansje det er det. Og han får grøt, har tilbydd han vann, men blir ikke noe bedre av det:( Blir jo så lei meg og fortvilet når det er sånn.
oblix Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Ofte lett å skylde på tenner. Gutten vår har vært ganske lik, men det ble ikke bedre da han fikk tenner nei. Når barna opplever flere inntrykk og lærer seg mere etterhvert som de blir større, blir også søvnen mer urolig. Det er søvnen på kvelden som er den mest urolige, det er ikke så uvanlig at barn våkner helt eller delvis opp og skriker. Har lest mye om søvn hos spebarn, og det er ikke alltid man finner noen løsning, det går over av seg selv etterhvert... Men fortsetter det om natta også eller?
Piipii Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2008 I natt var det sånn hele natten, han sov kansje tre/fire timer tilsammen. Hevet sengen nå, og nå har han utrolig nok sovet en time i strekk:)
oblix Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Hvis han holder på hele natten ville jeg kanskje tro det var noe som plager han. Ørebetennelse er veldig smertefullt når de små ligger, og det gir seg når de blir reist opp. Da er det fint å heve sengen så hodet kommer lenger opp enn resten av kroppen. Synes du skal ringe hs i morgen, er jo så vondt å ikke vite hva det er.
Piipii Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2008 Han våknet igjen nå, men gikk ganske greit å roe han igjen. Skal til legen med han en tur i morgen, egentlig for noe annet, men da skal jeg få han til å sjekke ørene. Nei ikke noe morro det er, syns så synd på han også stakkars. Han ser så lei seg ut:(
oblix Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 godt dere skal til legen da. Lykke til, håper det ordner seg snarest:) Du kan jo gjerne komme tilbake til dib i morgen og fortelle om det var noe spesielt hos legen.
Piipii Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2008 Skal få en hennvisning av legen til en allergi sjekk også, de har snakket om at han kan ha inntoleranse for melk eller egg også, så håper virkelig det ordner seg snart:) Kommer innom i morgen jeg vettu:) - Og takk for hjelp og råd:)
spireliten Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Har du vært hos legen? Spent på å høre hvordan dette gikk. Hvordan fikk dere mistanke om at han ikke tåler melk og egg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå