<3 2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 hei:) har desverre begynt og kjenne på bekkenløysing.. er detnoen av dere som hvet om man da skal fortsette å trene eller om det da bare blir verre? og hvor mange ganger i uken er de lurt og trene?
SusieQ Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Kommer litt ann på hva du trener tror jeg. Ikke hopp og sånt. Tror det er greit med det meste trening, bare pass på at det ikke gjør vondt. Da må du finne på noe annet
snart mor til 3 Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 svaret ved å stille det spørsmålet får du like greit ved å slikke på pekefingeren, stikke den i været å kjenn etter vindretningen..hehe... om du finner to jordmødre eller to leger som sier det samme så er det et mirakel.. noen sier at det er best å roe ned da slik at det ikke blir værre... andre mener at det å trene som normalt er akkurat det du trenger.. det som virkelig hjelper er å variere mer i treningen-...bla bla bla bla... svarene er mange... vil tro at å trene forsiktig ikke vil gjøre noe galt...men du bør nok lytte til kroppen...sier den stopp så ville nok ikke jeg overprøvd dens rop.. ellers så er trening i basseng veldig anbefalt..så det går jo kanskje ann å prøve??er mange steder de har egne grupper med fysioterapauter hvor du får trent i oppvarmet basseng sammens med andre med bekkenløsning...kan være verdt å prøve?? lykke til ihvertfall... :-)
<3 2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 tusen takk for svar:) ja tenkte jeg skulle bestille varmt bad en gang i uken. her er ikke noe bading for gravide desverre:S
leilu Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Hei, Jeg har bekkenløsning og er så heldig å få gå hos en dyktig fysioterapeut. Er på treningssenteret der han jobber to ganger i uken og får oppfølging i trening og behandling. Trener endel i slynger, litt med vekter, mye stabilitet og behandling på benk. Hjelper utrolig godt! Regelen her er; gjør det vondt, ingen trening - kun behandling. Går det greit; mest trening, mindre på benk. I tillegg har jeg fått anbefaling om å gå på ski (klassisk stil). Bedre for bekkenet enn å gå, siden du ikke belaster et ben av gangen, men har bakkekontakt hele veien;-) Dette er andre gang jeg har bekkenløsning, og jeg er i bedre form nå, selv om jeg er "hardere angrepet". Forrige gang hadde jeg kun vannjogg/gåing i basseng en halvtime i uka. Dessuten startet treningen mye senere i svangerskapet. Jeg er nå i uke 20, og har hatt bl siden uke 4. Forsatt velfungerende! Kom deg tidlig i gang med trening, få veiledning og lytt til kroppen! Legen din kan gi deg rekvisisjon til fysiotreapeut. Lykke til!
snart mor til 3 Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 beklager at jeg ikke er mer optimistisk enn som så.. gikk selv lenge med et håp..men nå har jeg mer eller mindre gitt opp og innsett at det er slik det blir værende..skal snakke med legen ang bassengtreningen som er tilbudt her vi bor nå når jeg skal dit neste gang..så håper å få prøve det..jordmor fortalte meg om det...men det skal visstnok i bestefall kun hjelpe for at det ikke skal bli værre...bedringer derimot ville hun ikke gi meg forhåpninger om... har som mål selv nå å klare å fullføre skoleåret..er nå helst ødelagt før lunsj om dagene..men prøver å komme meg gjennom det..heldigvis har vi for det meste korte dager.. så vi får nu se.... får nu bare håpe det ikke blir verre for deg...trenger jo ikke bli det vet du
mine små alver... Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 allt du lurer på ang bl: http://www.lkb.no/behand.htm
jaja.. Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Viss du ikkje er sikker på at det er bekkenløysing, så ville eg nok først og fremst reist til ein kiropraktor eller manuellterapeut for å få stadfesta ein diagnose. (desse har spesialutdanning innan muskel og skjelett(og bekken)). Terapeuten min (dyktig) seier at dei fleste som plagast med bekkensmerter har det pga skeivheit/feilbelastning/svak musklatur knytt mot bekkenet. Ja, det vert utløyst av bekkenløysing, men ved rett behandling kan det lindrast. (bekkenlidelse og kan og føre til bekkenlåsning utan behandling) Er det "berre" bekkenløysing som gjer at du har vondt så er det mykje vanskelegare å få noko behandling som lindrar/hjelp anna enn rådet om å ta det med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå