Gå til innhold

Hvorfor må nye søskens navn passe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

med storesøskens navn? Ser det er mange som syns det er viktig, hvorfor det egentlig? Vi tenkte ikke noe særlig på det når lillesøster skulle få navn.....

*lurer* :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi man ofte roper på begge barna samtidig og da er det greit hvis det ikke er alt for tungvint å si :o)

Skrevet

Ja, det har jeg også lurt på! Skjønner at Veslemøy og Michelle er en pussig kombinasjon, men...........;-)

Skrevet

lengter og lille Kevin, akkurat DET har jeg faktisk ikke tenkt på, men det var jo faktisk lurt;)

Vi har gjort fordi vi velger navn utfra våre preferanser, men også med baktanke.

Mitt navn er gammelnorsk og hans er bare gammelt og norsk:p

Da har vi valgt norrøne navn til barna og kom frem til at matchende navn var søtt.

Dersom har vi en Embla og venter på Eira:)

Skrevet

Synes det "klinger" bedre hvis navnene passer sammen..:)

Skrevet

Hehe....ja men sånn egentlig bør man jo da finne et navn som passer med mor og fars navn også, eller? Og når man gifter seg så bør man finne en som har et navn som passer med ens eget? Hehe.... ;o)

Skrevet

Det lurer jeg på også, ser ikke poenget, man får jo ulike indvider...? At navnet skulle passe med søskenes var aldri noe vi tenkte på når vi valgte navn, men tilfeldighetene ville det slik at navnene passer litt sammen likevel.

Skrevet

VI tenkte ikke på at det skulle passe sammen i det hele tatt. Vi måtte bare bli enig om noe, og det var vanskelig nok. Men nå ble det vel sånn at de passet litt sammen likevel, men ikke med hensikt. Syns ikke det er så viktig, jeg..

Skrevet

ja jeg er lur jeg vettu Tillab! hihi!

Skrevet

Det er som dere sier fordi de skal være litt i samme stil og "passe sammen" i våre øyne. :)

Skrevet

Har aldri sett poenget med det. Man bor jo sjelden sammen med søsken mer enn 16 - 18 år... Hva med resten av livet?

Syns det er et tåpelig argument at de må passe sammen.

Skrevet

Ja, må nok det:) Men som regel så venner en seg jo til navnekombinasjoner også da.. Er sjelden jeg tenker at det var en rar kombinasjon når jeg hører hva et gift par heter, eller søsken..

Skrevet

Ja tilfeldigvis passer nok våres barns navn sammen også, om man da i det hele tatt kan si at navn passer sammen. Men det har kanskje med smaken man har på navn å gjøre. Egentlig syns jeg det er ulogisk at det SKAL passe, man lever kanskje i 80 år, og da kanskje bare i 15-20 år sammen med søsknene sine. Da burde navnet til ektefellen være minst like viktig. ;o)

Skrevet

Det tenker jeg ikke på, men regner med at folks smak for det meste sørger for at navnene til en viss grad passer sammen.

Skal mye før jeg reagerer, men jeg haddde muligens stusset litt om et søskenpar het Tor og Michelle Natalia kanskje...

Skrevet

for noen tror jeg imidlertid det er sånn at navnene likevel til en viss grad vil passe sammen. man liker jo ofte en viss type navn... Synes ikke det er viktig med to gammelnorske f.eks, men jeg liker likevel at navnene klinger greit. F.eks "håkon og sander" To ulike navn, som likevel klinger. Forskjellige, men like...jeg kunne aldri kalt barna mine erlend og julian, for eksempel men det handler mer om hvilke type navn jeg liker og ikke liker. Jeg liker ikke helt hippe - i tiden navn..

Skrevet

Skjønner at man kanskje styrer unna kombinasjoner som Annabella og Rolf, eller Brynhild og Celine. Men på samme måte som det ikke bør være heeeelt forskjellige navn synes jeg ikke de bør være for like heller ...

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint hvis forbokstaven til faren er samme som barna.. Så vi har en sønn som heter Emil Mathias og hvis vi får en jente i framtiden skal hun heter Evelyn Marie.. syns det blir veldig fint.. men veldig tilfeldig, for når jeg fant ut at jeg var gravid så ville jeg ha Evelyn Marie om det ble jente, og sambo ville ha Emil hvis det ble gutt og når vi fant ut at vi ventet en gutt så ville jeg ha med mellom navn og skrev ned noen forslag og da syns han Emil Mathias var veldig fint :)

Skrevet

Passer og passer. Om jeg og min imaginære gubbe hadde et barn som vi har valgt et norrønt navn, feks Ravn, til fordi vi liker den type navn er det vel usansynlig at nr to ble hetende Christian Alexander eller Emanuella. Så det kommer jo mest an på smak. Samtidig syns jeg det er rart om en søskenflokk har ekstremt ulike navn, både når det gjelder opphav, klang og lengde. Blir litt stusselig for Siv eller Tor om søsknene heter Kristian Alexander og Matilde Charlotte.

Skrevet

Synes Per og Benjamin Sebastian blir litt sånn.... Ja.... fjernt? (på søsken)

Eller Kari og Benedicte Isabell liksom....

Skrevet

Jeg vet om to brødre som heter Noah og Odin. Jeg stusset litt når jeg hørte den kombinasjonen, et bibelsk og et norrønt. Selv om de klinger bra sammen hadde nok ikke jeg valgt de to. Er også enig i at kombinasjoner som Rolf og Isabell f.eks. er litt snåle. Ellers er vel det viktigste at man selv liker navnet/navnene og at barna "passer" til å hete det. Jenta vår heter noe som ikke "passer" til brødrene, men det driter jeg i ;)

Skrevet

Skulle faktisk ønske at mitt og min tvillingsøsters navn ikke klang så godt sammen, ble alltid tatt for å være en, navnene våre ble sagt som om vi var en og samme person. Irriterende!!

Skrevet

De må jo ikke det, men de fleste liker jo navn i samme sjanger-derfor blir det ofte slik. KJenner to søsken som heter Solveig og Michelle, bare rart liksom. Men spiller jo ingen rolle.

Skrevet

Tror tvillingene til Dan Børge Akerø har to helt forskjellige navn, den ene heter Johanne og den andre Benedicte eller Henriette. Syns det var lurt jeg. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...