Gå til innhold

er det noen som er sjekket for tette eggledere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal sjekke om jeg har tette eggledere etter halvannet års prøvetid.

Er det noen her som har gjort det? Syns det er litt skummelt så jeg gruer meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har gjort det to gang faktisk.

Nå vet jeg ikke om det finnes forskjellige måter å gjøre det på... men jeg var iallfall lagt inn på sykehuset i litt over ett døgn.

Laproskopi, med tre små hull i magen, og så prøvde de å kjøre sånn blåfarve gjennom egglederne mine for å se om det kom ut en annen plass, eller gjennom... Vel iallefall så kom det ikke gjennom da.

Men det var ikke så skummelt da. Plagdes endel med luftsmerter rundt omkring i kroppen ca en uke etterpå..og var veldig oppblåst og øm rundt magen.. Men etter kort tid var det plutselig over.

Det skummleste for meg var jo å høre va de hadde å si etterpå. Selv om jeg var forberedt, og selv om jeg allerede hadde fått svar på dette engang, så ble jeg utrolig trist når de sa det var for tett.

MEN... jeg ble mot alle odds spontantgravid mai 2006. 2 mnd etter operasjonen :)

Å min gynekolog sa at så lenge man har livmor og eggledere, så er det ALDRI noen som kan si med 100% sikkerhet at ting aldri kan skje. Det stemte jo i mitt tilfelle den gangen. Nå prøver vi igjen, men tviler på at slikt skjer to ganger.

Lykke til iallefall :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Veldig hyggelig å høre at du ble gravid. Ja, det er vel det jeg og gruer meg til nettop det de har å si etterpå, men da kan de ihvertfall forhåpentligvis se om det er noe som er galt.

Lykke til til deg og nå da:-)

Skrevet

Jeg sjekket de på Medicus i Trondheim med kontrastvæske og innvendig UL. Ikkeno skummelt i det hele tatt, menssmerter i ca en halvtime etterpå men fikk sitte å slappe av til det roet seg. Tok vel kanskje 15 min og fikk bekreftet at de var åpne. Ble gravid noen få dager etterpå og har hørt at mange blir gravide da de blir gjerne "skylt opp" litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...