Gå til innhold

Dere som har født flere ganger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn. Ei jente på 4,5år og en gutt på 4,5mnd. Har allerede begynt og tenkt på 3 og siste mann. Saken er den at jeg vet ikke om jeg tør :-/ Har hatt 2 flotte fødsler egentlig så burde egentlig ikke vært så redd. Første fødsel varte i 15timer etter jeg ble lagt inn på sykehuset med drypp,epudrual,lystgass,akupunktur og full pakke. Vondt men ikke så vondt at jeg grudde meg til nr 2. Fødsel nr 2 varte i 5timer etter jeg ble lagt inn på sykehuset, kun lystgass og akupunktur (selvpining) men hadde bestemt meg for at jeg ikke trengte noe epudrual, Så feil kunne jeg da ta ;p brølte og skrek etter epudrual men da var det vist for seint. Flere som synes fødsel nr 2 var mer smertefult? alltså ikke lengre lissom, men bare mer hissig og mer vooooondt? Har heller hatt den lange 1.fødselen enn den vonde raske nr 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang førstegang. Hadde epidural, og det hele varte ca 10 timer. Syns det var en kjip opplevelse pga epiduralen. Måtte ligge i sengen og føde...

Andre gangen hadde jeg ingenting. Fødselen gikk kjappere, og var definitivt merintens. Syns likevel den var mye bedre. Skikkelig kick ;-)

Så jeg har ikke samme opplevelse som deg. Vil ikke ha flere, men ikke pga fødslene.

Skrevet

Med førstemann tok det 16 timer, og da hadde jeg epidural.. Og jeg var i himmeln!!! :)

Med snuppa starta det klokka 24.00., klokka 05 hadde jeg 5 cm og 06.06 var snuppa ute.. Det var utrolig intenst på slutten og fy flate det var fælt.Grøsser bare ved tanken.. Skreik at jeg ville ha bedøvelse, men det var jo for seint..

Og fy flate jeg er glad vi bare skal ha to unger!!Neste gang vi blir bansjuke kjøper vi bikkje :P

Skrevet

Min første fødsel varte i 16 timer. Var grusomt. Jeg hadde akupunktur, lystgass og epidural.

Min andre fødsel var en drømmefødsel! Varte 4,5 timer, hadde ingenting smertelindring. Måtte ikke sy noe som helst og reiste hjem med gutten dagen etter. Etter 4 dager følte jeg meg som vanlig igjen!

Skrevet

Har i grunn tre ganske like fødsler bak meg. Nr 2 var i gangsatt så da var jeg mer sliten på et vis, men fødselen gikk like greit som nr 1 og 2...

Skrevet

Ble satt i gang med førstemann. Brukte 8 timer fra første rie til han var ute

Ble ikke satt i gang denne gangen. Brukte 1.5 timer fra første rie til han var ute..Synes det hele var en forferdelig opplevelse, litt traumatisk. Rakk nesten ikke frem til sykehuset

Skrevet

Med nummer 1 tok det ca. 13 timer frra første ri til hun var ute. Det var vondt. Men riene var jevne. En kom før neste kom. Jeg preste i nesten 2 timer før JM tok fundustrykk. Så pressinga var helt klart verst men det gikk greit. Ble ikke skremt.

Nummer 2.Da fødselen bare kom skikkelig i gang så gikk det ca. 50 min før hun var ute. Gikk fra 2-10 cm på 30 min og preste i 20 min. Det var veldig intenst og jeg kan ikke huske at jeg fikk tid til å puste. Hadde mange rier samtidig.

Jeg ville heller hatt fødsel nummer 2 omigjen. Da var jeg ikke så sliten etterpå og det var fort gjort;-)

Skrevet

Ble satt igang 1. gangen, og det var et 16,5 timers HELVETE!!!

2. fødsel tok 27 timer fra første rie, men var en drøm i forhold!! Uten smertestillende og alt!! Det hadde jeg aldri i livet klart første gangen.

Så stemmer ikke her.

Skrevet

Hei, kor rart har hatt det på akkurat samme måte. Etter nr 2 som var som din skulle ikke jeg ha flere barn nei. Men etter mange år ble det nu flere, men fødsel nr 3 va lettere å komme igjennom. Ha nu fått nr 4 men enda er det nr 3 som står for meg som et mareritt..

Skrevet

Hos meg var mine to fødsler helt ulike - nr en ble tatt med ks etter 18 timer med rier og bare 3 cm åpning - vondt var det, ja - men ikke i nærheten av så vondt som med nr to. Da brukte jeg ca 9 t fra den spede begynnelse - fire timer etter at jeg kom inn på kk med 3cm åpning var hun ute. Jeg fikk pressrier på 5-6cm og måtte holde igjen...trodde jeg skulle daue...fikk epidural - men det var ikke så mye hjelp i følte jeg...pressriene kom med en gang epiduralen var satt;o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...