Gå til innhold

farskapspapper på barsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

de pappren som min samboer skrev på när vi var på barselavdelningen, är det erkännande av farskap eller är det också foreldreansvar man skriver under på? en smula desperat och griper efter halmstrån...

någon som vet? hur kan man få sjekket det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi det er jeg usikker på, men vil tro det er foreldreavsvar og omsorgspapirer også kanskje???

Veldig usikker, men sjekk det opp!

Foreldreansvar papirer hindrer deg fra å flytte ut av landet da...

Skrevet

HI: jepp, de är det som är saken. Samboern har svikit alla sina plikter, flyttat ut å lever ungkarlsliv. har hela mitt nätverk i utlandet och han har sakt tidigare att han inte kommer att stå i vägen om jag vill flytta. Men nu har han ändrat mening..

Skrevet

Om barnet var født 01.01.06, så får faren automatisk foreldreansvar.

Skrevet

om dere budde sammen når barnet var født vel og merke.

Skrevet

ok, tack för svar. Guttn är född efter 1.1.2006, och vi bodde tillsammans då. men skit också, vad gör jag nu? sitter här som en gisslan. det är nog ingen vits att ta det till rätten, jag förlorar så de susar. pokker

Skrevet

Ikkje så lett å vite kva man skal gjere. Var sjølv i det samme "dilemmaet", men barnefaren trakk seg til slutt og godtok at eg kunne flytte om eg ønsket (innefor Noreg). Er det langt ifrå der du bur no du ønsker å flytte da? Kan jo vere dere klarer å få til eit samvær som passer for barnet og som barnefaren kan vere fornøgd med? Barnefaren og eg har blitt einige om 10 dager i mnd om eg flytter lengre unna der annen hver helg er umuleg.

Skrevet

Nej du, detta är inte enkelt nej. Önskar flytta m honom till Finland, så ngt normalt samvær kan de ju inte bli. Och jag förstår att många tycker att det är egoistiskt av mig att ta med honom dit. Men, jag får ju så gott som ingen hjälp här! Samboern skiter ju långt i oss. om vi flttar kan jag erbjuda ett stabilt nätvärk av vänner och familj. En resursstark mormor och morfar och ett hav av människor som ställer upp för oss. Världens bästa skola, varm mat varje dag i barnehage och skola, en hög levnadsstandard i ett lång mindre avgiftspräglat samhälle. Jag har blivit uppringd av en attraktiv arbetsgivare i F som hört rykten om att jag vill flytta dit, ville gärna träffa mig å se om de inte har jobb till mig...

herregud, jag gårr sönder i själen

Skrevet

Forstår jo veldig godt at du har det sårt no. Særlig når nettverket ditt befinner seg eit annet sted enn i Noreg. Blir sjølvsagt litt verre for deg å flytte da, om far sett seg på bakbeina. Men man kan jo gå rettens vei for å få igjennom at man kan flytte med barnet, men er jo ingen garantier for at man får flytte med barnet, sjansene for at far får omsorgen er jo da til stede. Er som sagt blitt ein del verre no. Har dessverre ingen gode råd å gi deg for at du skal kunne sjå eit lite lys i tunnelen.

Skrevet

tack för goda tankar riwer. dilemmat mitt är för illa. hoppas att ingen annan behöver gå igenom det som nu är min vardag. Ja, hur gör man egentligen, alenamor utan nätverk? skall till meklig p torsdag, om jag inte får någon förståelse så vet jag faktiskt inte vad jag tar mig till. Det är så sårt.

Skrevet

D er d samme papiret, men d er 2 underskrifter da..

Å dette med å hindre deg i å dra fra landet behøver han ikke å ha skrevet under på for å få til:/

Skrevet

Jeg skjønner godt hvorfor han nekter jeg.

Det er jo tross alt hans barn og.

Skrevet

Så du mener at hun skal bo i et land der hun ikke kjenner noen fordi det er hans barn også?

Hadde du likt å vært alene i et land der du ikke hadde noe nettverk, mens barnefaren dreit i deg og ikke gjorde noe for å hjelpe til?

Jeg har ingen råd, jeg bare reagerte på denne kommentaren.

Skrevet

Enig med Nupi!

Jeg forstår godt at ingen foreldre ønsker at barna sine skal flytte til et annet land, men slik jeg ser det burde man miste retten til å bestemme slikt hvis man ikke tar del i barnets liv i utgangspunktet.

Synes det er råttent at fedre som gir en lang en i barna sine skal få være med på å ta viktige avgjørelser.

Kan ikke hjelpe deg HI, men hva med å snakke med en advokat?

Eller å friste BF med et tilbud han ikke kan motstå?

(Slippe å betale barnebiddrag for resten av livet, du betaler alle flybilletter for barnet, minst 4 ganger i året? Han kan få alle verdiene fra samboerskapet deres, hvis du får flytte? Vet at det høres slemt ut, men hvis han ikke bryr seg om ungen, og bare nekter deg p flytte på pur F, kanskje det vil funke?)

Forstår godt at du vil tilbake! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...