Gå til innhold

Hjelp! Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i går hatt en litt mer tykk kremet utflod med noe som likner tørre hvite klumper i..... så kløøøør det sinnsykt.... har vært så desperat at jeg har brukt zink salve der nede.... noen som har hatt noe lignende? har vært i fast forhold i over 4 år, og barberer meg jevnlig der nede, alltid nøye med hygienen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du har fått sopp. Prøv med canesten vagiator + krem som du får reseptfritt på apoteket. Dersom det ikke forsvinner kontakt lege.

Skrevet

Sikkert sopp. Det kan man få uansett om man er nøye med hygienen og har bare en partner som også bare har en partner.

Kjøp soppmiddel på apoteket, dersom den ikke hjelper kontakt lege.

Sopp er helt ufarlig, men veldig plagsomt siden det klør

Skrevet

HI her... er det sånn krem til å smøre på, eller er det piller som føres inn der nede? ca pris?

Skrevet

Hi her igjen... hvor lenge skal man bruke soppmiddel da? Noen her som har hatt det? hva gjorde dere?

Skrevet

du skal bruke det i tre uker, tror jeg. Men instrukser står på pakken. Du må ikke slutte selv om du blir symtomfri. Om canesten ikke holder kan du få resept på antisoppsalve hos legen. Ikke vær flau. Tror 9 av 10 kvinner får sopp.

Skrevet

Man får gjerne sopp NETTOPP fordi man er nøye med hygienen.

Man kan også få sopp hvis man har sukkersyke og er uforsiktig meg blodsukkeret sitt, hvis man bruker grovt dopapir, intimsåpe, vasker seg ofte i underlivet, bruker sateng/silke, bruker trange bukser, hvis man bruke trange bukser og bind når man har mensen, pga at man svetter under trening, av enkelte bindtyper osv. Og faktisk hvis man ikke har det bra (f. eks i et forhold) eller hvis man spiser for mye søtsaker.

Er "soppekspert" så bare spør hvis du lurer på noe...:-)

Mitt råd er: bruk bomullsundertøy, unngå stringtruser og altfor trange bukser, spis sunt, ikke vask deg annet enn en rask skyll i underlivet med kun vann, bytt bind, og ta vare på deg selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...