Gå til innhold

Er det mulig at MM ikke har nok næring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg føler jeg har melk nok og han får masse, så virker han aldri mett og fornøyd. han sutrer mye, og er redd han ikke får det han skal selv om han legger på seg..han sutter på det meste veldig ofte. han har aldri nektet å spise uansett når han blir tilbudt, men om pappaen er hjemme med han så får han flaske med mme om jeg ikke har rukket å pumpe og da er han alltid blid som en sol hele tiden. noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig. Jeg har ikke hørt om så mange tilfeller, men det kan jo skje. Min mor hadde lite næring i melka til min bror, da var den blålig på farge sa hun, og han ble heller aldri mett.

Du kan pumpe ut litt og sett det i kjøleskapet og se hvor mye fett som samler seg i bunnen. Ellers tror jeg de kan sjekke det på helsestasjonen...?

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det. Nå er mini 4mnd og får bare MME. Begynte med mye sutring og at vi ga MME på kvelden (ca 3mnd). Etterhvert så har det virket som han nesten har vegret seg for puppen, men vært kjempeglad hver gang han har fått flaske. Pumpet ut melk en stund for det minket og minket ettersom han ikke ville ha pupp. Melka var faktisk helt grå. Helt merkelig for melka har vært veldig fettrik helt siden han ble født og jeg har hatt masse melk. Men plutselig så var det akkurat som den ble mindre og mindre næringsrik. Den pumpe-melka som var grålig hadde ikke snev av fett i seg i det hele tatt.... Nå får mini bare MME og han er kjempeglad gutt, så da får jeg heller være glad for det og ikke tenke for mye på at ammingen gikk dukken... Tenker som så at kanskje bedre lykke neste gang. Pluss jeg har jo tross alt ammet i 3mnd og får kanskje være fornøyd med det....

Skrevet

Jeg hørte at det var en MYTE at man ikke hadde næring i melka.

Det kan rett og slett være at du har for mye melk, slik at han aldri får i seg den feite mettende melka som kommer på slutten. At han får i seg kun den blålige tørsteslukkende som er til å begynne med.

Var det jeg hørte ihvertfall. Men om det er fakta, det aner jeg ikke, men høres logisk ut i mine ører ihvertfall.

Har du prøvd å pumpe det første, og så gi han det resterende noen gang?

Skrevet

*2 LyKkEtRoLL*

Det var det ammehjelperene på sykehuset her sa da vi var på poliklinikken etter fødselen og skulle lære og komme igang med ammingen :o)

Høres jo logisk ut ja...

Skrevet

han er veldig sutrete mye men når han får mme på flaske så er han fornøyd for en stund. Har prøvd å pumpe ut for så å gi han pupp, og da er han enda mer sulten. og patter på alt han kommer over. hånda og neser og skuldre og det meste.. han kan spise nesten en time sammenhengende uten at det utgjør noen forskjell.. han sovner faktisk fint om kvelden, men er jo et leven uten like om dagen.

Skrevet

Mulig det. Men jeg kunne pumpe i en halvtime og det kom kanskje 20ml ut til sammen. Helt grått. Har ikke vært sånn hele tiden. Dette skjedde rundt 3,5mnd. Jeg vet at den tynne (tørstedrikkende melken) kommer først før den tjukke melka kommer. Om det er en myte eller ikke for være det samme. Har ikke klart å få det til. Ikke ville han ha melka mi på flaske heller, så det må jo være noe???

Skrevet

noen dager kan jeg pumpe å få ut 40 ml fra begge, mens andre så er ikke 120 ml fra en noe problem. merkelige greier

Skrevet

Jeg har for lav fettprosent i min melk. Tulla var som nyfødt mett og fornøyd, men la veldig dårlig på seg. Hun ble veid før og etter måltid og hun drakk tilstrekkelig. Hun tømte brystet skikkelig også, det var ikke mulig å få ut mer melk etter at hun var ferdig. Men vektøkningen var svært dårlig. alt ble forsøkt. Tilslutt ble hun rett og slett alt for tynn (4 mnd. 59 cm og 3870gr), men hun var hele tiden fornøyd, og mengden hun drakk ble sjekket MANGE ganger. Til slutt ble konklusjonen at fettinnholdet i melken min er for lav. Dette er genetisk og ikke noe å gjøre med. Vi startet med MME i tillegg til MM, og det får hun enda, er 10 mnd. Vekta har økt til 7000gr (er 68 cm). Fremdeles liten, men fin vekt ifht. høyden.

Kan også nevne at vi hadde det samme problemet med eldste datteren, men hun var aldri mett og fornøyd, så hun startet vi med MME tidligere, i tillegg til MM.

Jeg har kombinert MM og MME på begge mine døtre, og det har gått fint. Eldstemann ble ammet i 2 år.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver HI. Her går det på stumpene med mm for tiden, etter en lang periode med mye sutring. Har akkurat de samme opplevelsene som deg. Aner ikke hva som er fasitsvaret jeg, men for oss funker det veldig bra med mme. Jeg pumper det jeg klarer i løpet av en dag (alt fra 50-100 ml på hele dagen, har aldri fått til å pumpe noe særlig) og gir dette ved siden av grøt/i grøt om kvelden. Da får ho ihvertfall i seg noe mm. Synes du har gjort det du kan jeg:)

Skrevet

det glemte jeg. han er rett over to mnd.

HI

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Hadde MASSE melk, bare fosset ut, så overhodet ikke det som var problemet. Men han ble ikke ordentlig mett. Fra han var ca 3,5mnd satt jeg og ammet konstant fra rundt 18-19-tiden og frem til 12-01. så våknet han annenhver time natten gjennom. (fra å ha våknet 1-2ganger om natten) Så begynte med gråt når han var 4 mnd og vips så hadde jeg en blid og fornøyd gutt på kvelden igjen og som sov natten gjennom med å få pupp 1-2 ganger :) Nå er han 6mnd og har avvent ham fra pupp om natten. (spiser 3måltider + et fruktmåltid i løpet av dagen)

Skrevet

ok. da er det ikke bare noe jeg innbilte meg at det var mulig. Da skal jeg prøve å se hvor mye mme han vil ha etter å ha fått begge puppene i morgen. Kanskje jeg får en blid unge som ikke skriker hele tiden og ligger til puppen hele døgnet. :)

Tusen takk for alle svar :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...