To tette og ei badehette ;) Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 I familien min har mange hatt trangt bekken og derfor måtte tatt keisersnitt. Mi tante sa til meg at jeg måtte ta røntgen når det begynte å nærme seg termin for å sjekke bekkenet mitt. Jeg fortalte dette til legen min og han sa at når man hadde UL så var det en normal rutinesjekk. Men jordmora sa ingenting om bekkenet mitt når vi var på UL. Og kan de sjekke bekkenet bare ved å ha UL "tingen" på magen? Og mi tante tok forresten mange ultralyder under sitt svangerskap siden hun var 36 da hun fikk sitt første og eneste barn, men de visste ikke at hun hadde trangt bekken, og det gikk nesten galt under fødsel. Hvem skal jeg tro på her? Har legen rett at de egentlig har sjekket bekkenet mitt?
ålah Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Hei, tror ikke de kan sjekke str. på bekken ved UL. Har ei veninne som hadde for trangt bekken og hadde derfor en kjempe tøff fødsel med første mann ( holdt på å gå galt). Hun måtte til røntgen av bekkenet for å måle før en event. neste graviditet, der fant de ut at hun hadde for trangt bekken, og at det egentlig ikke skulle gått an for henne å få ut forrige barn... (ble tatt m. sugekopp)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Dette er noe jeg også har lurt på. selv om det gjelder inner sirkelen av bekkenet så er jeg litt redd fordi jeg er veldig tynn/smal.Har lagt meg litt ut nå under graviditeten men skal bestille meg time til privat gyn. min for å høre om han kan måle det. Hadde jeg vært deg, når det kan være en arvelig sak så hadde jeg bestilt meg en time hos gyn. Bedre å være på den sikre siden
Lillegulle<3 Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 hei:) i min familie har de også trangt bekken. Når jeg har tatt ul har jeg sport om han kunne se om bekkenet mitt om det er normalt, men han sa at man må ta rønken for å se på bekkenet. De anbefaler at man ikke gjør det på grunn av strålingen, og isåfall bør man gjøre det helt i slutten av svangerskapet når alt er utviklet på fosteret. Min mor klarte ikke å føde meg på normal måte og det holdt på å gå galt, men jeg har bestemt meg for å ikke bry meg om det, jeg skal nevne det i et brev jeg fester til helsekortet, så kan man prøve seg fram og går det ikke kan man be om keisersnitt. En annen ting jeg har hørt er at det ikke kun har med størrelsen på bekkenet til vanlig som har noe å si, men hormoner som skal gjøre bekkenet bredere under fødsel..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 for å sjekke om du har trangt bekken,må du ta røntgen bilder,du kan forlange å få rekvisisjon av legen din,siden det er fler i din familie som har det.lykke til
Lillegulle<3 Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Det var privat gyn som sa til meg at de måtte ta rønken av bekkenet, og det gjør de på sykehuset. Og om man har trangt bekken har minimalt med at man er tynn eller lav faktisk. om man er 180 kan man ha like smalt bekken som en på 150. kun hvis man er underærnært så kan det ha betydning.
To tette og ei badehette ;) Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk for svar jenter! Det satt jeg virkelig pris på. Hadde ikke gjort meg noe å føde på normalt vis, men det ønsker jeg da ikke hvis det er sjangs for at det kan gå galt og jeg må gjennom unødvendige smerter. Nei, da er det heller bedre å sjekke ordentlig. Er glad for at jeg ikke helt trodde på legen min der,.. Fy søren altså! Hvordan kan han si noe sånt? Er han helt inkompitent (eller hva det heter). Jeg skal ringe rundt i morgen og ordne til sjekk jeg. Er i uke 30 nå... så vet ikke når det burde gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå