ninen Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Noen som vet om det finnes grøt man kan bruke mm i? Jeg har en gutt på 5 mnd og er veldig sliten av amminga. Har melk, men ammer nesten bare på en pupp da han nekter den andre og han kaver mye på puppen så jeg bruker veldig mye energi på dette. Håper jeg klarer å amme t ca 9 mnd iallfall, men lurte på om jeg kunne bruke bare vann som tørstedrikk og ikke mme hvis jeg lager to posjoner grøt til han m mm i? Vet ikke hvor mye grøt eller mm de trenger fra ca 9 mnd, men så får meg at jeg kunne bruke ca 1,5-2 dl mm i hver posjon grøt. Tror dere dette er nok? Trenger jeg gi mme i tillegg da? Noen som vet hvor lenge mm holder seg i fryseren? Må vel begynne å lagre....
lillegutt mars o7 Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Har du vært hos kiropraktor eller manuell terapeut å sjekket nakken hans?Kan være låsninger som gjør at han ikke vil ta den andre puppen. Var ikke det med min gutt ( ammet bare på den høyre omtrent),men vet om andre hvor det har vært tilfelle. Gutten min er 10 mnd og har fått nestle sin 8 mnd grøt med eple blandet med vann siden han var 8 mnd to ganger daglig ( blir nok tre ganger daglig framover..).Blander endel fruktmos i da jeg har en svært kresen gutt... Han får både mme ( nekter litt for tiden,så idag har han bare drukket 100 ml med mme) og vann på kopp. Finnes også nestle 8 mnd grøt med frukt som blandes med mm. Noen HS mener det er viktig med 5-6 dl mme/mm i døgnet fram til 1 år,mens andre mener de IKKE skal ha MER enn 5-6 dl i døgnet! Så mitt råd til deg er å spør HS hva hun synes er riktig i forhold til DITT barn. Men kan han ikke bare få mme som tørstedrikk da? Så slipper du å stresse deg halvt ihjel liksom.
ninen Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2008 Takk for svar! Jo han kan få mme, men han liker det ikke. Men jeg har ikke prøvd m malt i så kan jo hende han liker d da :-) Har ikke vært t kiropraktor nei, men tror det er pga sen utdrivning han ikke vil ha den ene puppen. Nå er d jo ikke så mye melk i den heller lenger da. Han spiser av den kun en gang i døgnet, etter han har lagt seg for natta sånn i 23 tida, da er han trøtt og roligere. Jeg må vel sjekke m HS ja, d går jo kanskje an å amme bare f.eks morgen og kveld fra ca 9 mnd? Han er litt over 5 mnd nå så da skal jeg isåfall prøve å holde ut litt til... Tusen takk for tipset om den grøten :-)
lillegutt mars o7 Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Gutten min nekta å ta puppen etter 6 mnd og ville bare ha flaske plutselig.Så det gikk seg liksom til av seg selv for oss det der. Er glad jeg klarte å amme såpass lenge da det bare var en pupp han ville ha. Lykke til iallefall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå