mamma til s@lma Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jenta mi har egentlig alltid hostet litt, men nå er det blitt litt mye, synes jeg. Det ble mer ca 3 dager etter 3 mnd vaksine ( ca 2 uker siden, hun hadde absolutt INGEN reaskjon på den, ikke feber en gang ), så jeg tenkte litt om det var noe pga vaksine.. Det høres ikke ut som om hun var syk, jeg målte temperaturen for sikkerhetsskyld og den var 37,2 ( det var kl 17 ). Hun er glad og blid som vanlig, spiser godt som vanlig, det er bare den hostingen som bekymrer oss. Min mann mener vi burde få oss en time hos lege og få henne sjekket, men jeg tror det er lite vits i det. Hun har ingen andre symptomer på evt sykdom, jeg tror at vi blir bare sendt ut igjen uten å få noen svar. Hvor vanlig er det at babyer hoster sånn uten grunn ? Burde jeg bare se det litt an, eller høre på mannen min og bestille time hos lege ?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Stol på ditt eget instikt du. Du er mammaen og vet best. Forstår veldig godt bekymringen. Har selv en liten i hus som hoster fælt. Fikk beskjed fra legen at så lenge hun er fin i form ellers (smiler og ler, generelt god almentilstand) så gjør det ingenting om gullklompen hoster litt.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes du skal ta en tur til legen og få han til å undersøke henne. Hosting kan være tegn på underliggende sykdom; ikke for å skremme deg men gutten vår hoster endel og han har astma. Men han puster tungt på utpust også altså. Nå sist han ble syk begynte han å hoste igjen og da hadde han halsbetennelse. Så jeg ville tatt med babyen til fastlegen og bare sjekket, så kan dere ihvertfall få utelukket at det er noe annet. Ellers så kan du gi Solvipect hostesaft til babyer, men det kommer an på hvorfor de hoster om den funker eller ikke. Lykke til, mest sannsynlig er det bare en langvarig forkjølelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå