Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal en tur til USA om to uker. Vi har en sønn som blir 4år i mars og det er første gang han skal ut å fly.Er det noen som har noen gode råd i den forbindelse? Spurte legen min og han anbefalte å gi han nesedråper og paracet før avgang.Er det eventuelt noe annet som er lurt? Gode råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er nesedråpene og paracet til?

Skrevet

For at han skal slippe å få vondt/propper i ørene. Nesedråper for å åpne opp og paracet for å forebygge event. smerter. Jeg hadde nemlig problemer med det selv da jeg var mindre.

Skrevet

Hei dere

Jeg kan gi deg noen tips,og dele noen erfaringer med deg. Jeg jobber som flyvertinne og har sett min del av does and donts.

Først av alt. Vær forberedt. Snakk med sønnen din om alt som skal skje. Bruk bøker eller bilder. Hvis han er tett i nesen, bruk medikamenter. Ta med tyggis. om ikke det funker så bra, så distraherer det en del iallefall. Lek "dykke under vann" leken, med å holde seg for nesen og blåse. Ikke fokuser han på at det kan bli vondt i ørene. Jeg vet med min egen sønn at han får det han hører om. Vi har reist verden rundt med han, og det har gått veldig bra. For å få tiden til å gå har vi tatt med dvd spilleren til bilen. Den kan fint brukes når "fasten-seat-belt" skiltet ikke lyser. Jeg tar alltid med noe han ikke har sett før. Nytt tegnehefte eller klistremerkehefte. ting han kan pusle med.

Ett annet tips er å ta med noe nyttig å spise, eller bestill barnemat ombord. barn med sukkerkikk i 7 timer, er ikke morsomt for noen.

ha en super tur. håper noen av tipsene mine kan hjelpe dere.

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Har tenkt på mye av det du skriver. Han fikk bærbar dvd-spiller til jul som vi tenkte å ta med pluss endel aktivitetsbøker o.l. Det med mat hadde jeg ikke tenkt på. Kanskje lurt å ta med noe. Visste ikke at man kan bestille barnemat på flyet.Takk for tips.

Skrevet

Vi fløy første gang da datteren vår var 2 år, så når hun var 3 1/2, 4 og 5. De to siste gangene var minstemann 5 mnd og 14 mnd. Hun har aldri vært plaget med vondt i ørene, men tyggis eller noe drikke er bra. Minstemann var heller ikke plaget da vi fløy med han.

Alltid kjekt med litt sunn mat i en matboks når man er på tur. To ganger har vi blitt sittende 2 timer ekstra i avgangshallen pga forsinkelser også... Klistremerker og klistremerkebok, aktivitetsbøker etc er et must. La han ha en egen liten sekk til tingene sine - gjerne med et par overraskelser oppi. Kosebamse, teppe etc er kjekt for å få sovet litt også. Jenta vår lærte forresten å spille UNO da hun var 3 år - så vi har alltid kortstokk med på tur. Finnes en fin barneutgave med Ole Brumm og de, som ikke har fult så mange varianter som vanlig UNO. Da aktiviserer man seg sammen emd barna og det setter de alltid pris på.

Som flyvertinnen skriver, så forbered barna på hva de skal - fra dere reiser hjemmefra, venting på flyplassen, flyturen etc. Vi har aldri hatt utålmodige og sure barn på tur, de er forberedt og synes det er spennende!!!

GOD TUR :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...