Gå til innhold

Jeg er usikker - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå det meste av utstyret til babyen på plass (tror jeg) - har termin i begynnelsen av mars.

Men jeg er så usikker på om jeg bør kjøpe inn tåteflasker og i tilfelle hvor mange? Trenger man tåteflasker hvis man får til amminga og fullammer?

Hva gjør dere - kjøper dere inn tåteflasker i tilfelle eller venter dere til dere ser om amminga funker?

Og må man ha slik flaskesterilisator?? Er det ikke nok å koke flasker og smokker???

Hilsen nybegynner og amatør

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Dette er svar fra en annen nybegynner og amatør:) Jeg har ikke tenkt å kjøpe inn flasker før jeg trenger det. Men uansett om en får til ammingen så får en jo bruk for flasker om en skal bort eller på fest. Kommer til å koke dem, det holder. Det er mindre arbeid med en sterilisator har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har heller ikke peiling siden dette er min første. Men jeg har lært litt av søsteren min som fikk store problemer med amminga nesten før hun var ute av barsel. Derfor kommer jeg til å kjøpe inn et par flasker, sånn i tilfelle jeg trenger det. Greit å slippe å stresse med det med en nyfødt baby midt i ammetåka. Kommer også til å skaffe meg brystskjold, krem og brystpumpe. Men sterilisator gidder jeg ikke, like greit å koke dem.

Skrevet

Har kjøpt brystpumpe med tåteflasker til, så kan man pumpe seg om man får spreng, og far kan få muligheten til og mate han også. Er jo ganske praktisk om man drar på besøk til noen og far er hjemme med baby, selv om man elolers fullammer.

Skrevet

Hei. Jeg har selv to småtroll den minste bare 3 uker. Det skader jo ikke å kjøpe inn et par tåteflasker så du har, vil foresten anbefale deg og kjøpe flaskene til dr Browns, de er kjempe bra med tanke på å redusere lufta barnet får i magen. Jeg ville ikke brukt flaske dersom du fullammer, har fått beskjed av jordmor at suttetekniken på pupp og flaske er veldig forskjellig, og at det oftes er at babyen da bare vil ta flasken og nekter og ta pupp. Jeg merket selv dette med første mann, det var ikke mange gangene han fikk flaske før han brakk seg når jeg prøvde å gi pupp. Du behøver ikke kjøpe noen sterilisator, det holder lenge med å vaske og skylle dem godt og deretter koke dem.

Skrevet

Enig med Winnie the Pooh i at det kan være greit å kjøpe inn noen Dr. Browns flasker, de er veldig gode. Er en fordel å koppmate (fra medisinbeger el.l.) hvis man får ammetrøbbel før man har kommet godt i gang med ammingen fordi man da ikke 'utfordrer' sugeteknikken babyen bruker når han får pupp. Men etterhvert er det greit å kunne gi flaske i ny og ne. Men hør med helsesøster eller ammehjelpen hvis du får problemer med noe, nesten alt kan løses bare man får hjelp/veiledning tidlig nok. Det vet jeg av egen erfaring. Samtidig som det er viktig med gode råd, må du forsøke å lytte til egen magefølelse, og hvis du føler at noe er vanskelig/ikke virker, ikke vær redd for å si fra om hvordan det oppleves. Vær heller litt ekstra 'masete' på barsel/ hotellet enn å reise hjem uten følelsen av å mestre ammingen. Mest sannsynlig går det helt greit.

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg se etter disse Dr. Browns-flaskene. Tror de har de bla på Babyshop. Har hørt om de før også.

Det er så mye man lurer på når man er førstegangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...