Gå til innhold

Blødning i uke 14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er nå i min 14. uke. I natt da jeg var på do, var det rødt på papiret. Det var blod fra skjeden. Det kan ikke ha vært mye blod, men likevel tydelig rødt på noen tørk. Det har ikke vært blod nå etterpå - ca 12 timer siden.

Jeg var på ultralyd for to uker siden - da så vi hjertet slå og babyen sprelle. Blir så bekymret for at noe er galt.

Har noen lignende opplevelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en litt større blødning onsdag denne uken, i uke 13. Kjente det rant i trusa når jeg sto opp, og det kom ganske mye, men stoppet relativt kjapt.

Dro til gynekologen min og der var det full fart inni magen. Morkaka mi lå langt nede så han mente det kunne være årsaken.

Jeg hadde også vært på ul en par uker på forhånd.

Hadde også en del ligamentsmerter den dagen, så det kan hende livmora hadde et lite vokserykk også. Ikke vet jeg, men vil tro at alt er bra hos deg. Iallefall siden du har sett liv for ikke lenge siden.

Så lenge jeg ikke hadde smerter eller blødninger som ikke stoppet, så mente gynekologen min jeg kunne ta det helt med ro:)

Skrevet

Jeg blødde MASSE i uke 13, og det fortsatte å blø til uke 17. Men de kunne ikke finne noe galt, og bebien hadde det helt fint:)

Hvis det kommer litt og en ikke har magesmarter samtidig, er det som regel ikke noe farlig. Men er jo uansett greit å få det sjekket ut. Jeg ringte gynekologisk poliklinikk direkte, og fikk komme på UL med en gang.. Ring heller dem enn legen, da slipper du all venting og videre henvisninger..

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar!!!

Jeg var hos legen i dag - og da hørte vi hjertelyden! :) Det må vel være et godt tegn?

Men legen kunne likevel ikke garantere at det ikke er en truende abort. Jeg fikk henvisning til gynekolog, og skal dit i morgen. Da får jeg forhåpentligvis svar på hvorfor jeg har blødd.

Huff, hadde aldri trodd det skulle være så skummelt å være gravid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...