Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to kjempesøte og snille kaniner, dvergweddere. Bor i leilighet, har dem på et rom og har stort bur og får løpe rundt på det rommet på ca 7 kvm.

De får selvfølgelig mat og vann og stell, men etter gutten ble født har vi fått så lite tid og overskudd til dem. Har dårlig samvittighet og vurderer å gi dem bort. Men vil ikke gi dem til hvem som helst.

Noen som vet om d går an å omplassere kaniner? Finner bare nettsider for katter! Huff har jo ikke lyst t å gi dem bort heller, men føler litt at jeg må. D er upraktisk å ha dem inne og vi har ikke råd t hus enda..de får for lite kos også. Men de er to da (to søstre) og de er helt avhengig av hverandre.

Noen råd?

Får dere d t å fungere m både dyr og baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo annonsere de på finn.no? Har selv solgt kaniner der, og det tok ikke så lang tid før de kom til ett godt og nytt hjem :) Det er verdt ett forsøk i allefall.

Kaniner trenger stell hver dag de også...de må ha høy, vann og fór...og en gang i uken skifte flis i buret..... Jeg solgte mine kaniner da jeg fikk lillegutt...fordi all min tid gikk til han...så det ble til at gubben måtte ta seg av kaninene...og han er super allergisk mot de...så da syntes vi det var best at de kom til ett hjem der de fikk den oppmerksomheten de trengte.... Så det eneste "kjæledyra" som vi har igjen nå, er fisker....

Skrevet

Vi har en hund:)

Han er 6 år ,og kunne aldri tenke meg og kvitte meg med han..:SÅ SANT IKKE SNUPPA HADDE REAGERT MED ALLERGI ELLER HAN HADDE BLITT SUPERSJALU....

men det har gått så bra

Det er en liten Cavalier.......

mvh Tina

Skrevet

Takk for at du gidda svare :-)

Kanskje vi prøver å legge de ut på finn ja, huff høres tragisk ut, men de viktigste er jo at de har d godt og får omsorg..

Skrevet

Heisann! Vi har to chinchillaer, og jeg har også dårlig samvittighet for at vi ikke har hatt like mye tid til dem etter at lillegutt kom til verden. Vurderte en stund å gi dem bort, men nå har jeg ombestemt meg igjen... Klarer bare ikke å gi dem bort, så nå er det faste dager hver uke hvor de får burstell og lufte-/hoppetur på badet. I natt hadde han ene klart å komme seg ut av buret og har nok kost seg veldig fint med stor boltreplass i hele huset;) Hehe... Gjett om jeg skvatt i mørket da?!?! Hadde byttet bleie på lillegutt og da jeg skulle ta ham tilbake i senga hørte jeg noen lyder også kommer det en svart liten klump mot meg. Skvatt noe forferdelig!! Hehe... Tok et kvarter å få ham inn i buret igjen og måtte vekke mannen for å få hjelp. Hehe... Litt av et styr, men artig også... Kan ikke gi fra oss de kosedyra, nei...;)

Skrevet

Vi har en liten undulat og det går alldeles fortreffelig nå som hun har vent seg til at mini bor her sammen med oss!

De første ukene var humøret hennes mildt sagt bedritent, så da fikk hun seg en velfortjent "ferie" hos min svigerfar m/sambo til vi kom oss i orden med liten en i huset :-)

Nå går det veldig bra, mini og Knøttet er gode busser (og veldig nysgjerrige på hverandre). Knøttet (altså undulaten) har åpent bur stort sett hele dagen så lenge vi er hjemme, så hun styrer kontaktbehovet sitt litt selv :-)

Hadde aldri i verden klart å gi henne fra meg, er jo "litj-ungen" min hun også!

Skrevet

Jeg har tre katter. De får mest kos når snuppa på 6 mnd har lagt seg for kvelden. Det funker fint å ha dem sammen, og nå begynner jenta mi å bli oppmerksom på dem, og hun lyser opp når de tasser forbi henne :)

Skrevet

Vi har en katt, og det går i grunnen utmerket. Han får litt mindre oppmerksomhet enn før, men vi har flyttet slik at han nå kan være mer ute (bodde i Oslo før, da fikk han kun være ute i bånd eller på inngjerdet terrasse). Det er nok en del enklere med en katt enn med kaniner sånn sett...

Skrevet

Vi har katt og hund, det går veldig fint. De er ikke spesielt interessert i lille gutten vår....han kan fint ligge på gulvet uten at de bryr seg...

Skrevet

Vi har to katter, som på en måte er barna mine de også, hihi. Går veldig fint sammen med mini, de bryr seg lite om han, men noen ganger går de bort til han og snuser, de ler veslegutten:) Det er jo ikke så mye arbeid med katter som kaniner, har hatt kaniner og jeg brukte nok min en time på dem hver dag., det hadde jeg ikke maktet med en liten en. Synes dere skal tenke på kaninene, hva er best for dem? Hvis dere ikke har noe særlig tid til dem, er det kanskje ikke så dumt å gi dem til noen andre( som er glad i dyr og gir dem ett godt hjem. VIKTIG).

Skrevet

Hei.

Her har vi hund,katt, papegøye og fisker. Går som bare det. Nå krever ikke katten og fiskene allverden da, og hunden er liten.

Skrevet

Jeg er alenemamma til 2 barn, hehe, lillegutt og "lillevofsen" :-)

Kjempestas, og hunden er blitt veldig glad i mini..han er skikkelig storebror og det viser at han skal beskytte gutten min..Enda bra det gikk den veien;)

Men det er krevende og til tider slitsomt og også ha en hund(border collie) i trassalderen. Ville ikke vert foruten da:o)

Skrevet

Det er SINNSYKT mange kaniner til omplassering, og sjansen er stor for at de blir kasteballer fra hjem til hjem. Så om du greier å ha de, så gjør det. det er ikke sikkert de får det nope bedre et annet sted. Synes i grunn det høres ut som de har det greit jeg, de har selskap i hverandre, og får gå løse. Og kanskje kommer det bedre tider når dere flytter :o)

Vi har fem undulater, en hamster og en hund, fuglene er litt masete nå, Men sånn er det bare. Det kommer "vanlige" tider igjen :o)

Skrevet

har to hunder og ei katt som er inne, og to hester som er ute... har dårlig samvittighet for hestene, for de har ikke fått så mye "pampring" etter minstemann ble født. men det har begynt å bedre seg nå da c",)

katta og hundene har jeg klart å gi godt med oppmerksomhet til...

er to rottweiler tisper vi har, og de storkoser seg med flere barn i hus c",) (de vet vel at når minstemann blir større, så er det enda en som kan kose å klø på dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...