yh Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Hva tar dere av kosttilskudd under graviditeten? Jeg har tatt folat siden før graviditeten. Begynt på jerntabl.nå etter at legen fant ut da jeg var i uke 8 (er i uke 10 nå) at jeg hadde lave jernlagre. Blir skikkelig bekymret jeg nå når jeg leser at de som planlegger graviditet og de som er gravide bør ta tran også for det har jeg ikke tatt.. Spiser fisk til middag kanskje max 1g/uke i gjennomsnitt, ellers endel makrell i tomat som pålegg, men regner ikke med at dette er nok.. Har dere tatt tran hele tiden? Skal i hvert fall begynne ta det nå da.. Tar dere ellers noe annet kosttilskudd??
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Jeg tar omega3, folat og sånn vitamin pakke som heter Gravid :-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Har tatt omega-3 i flere mnd, men det er mest pga at jeg så og si aldri spiser fisk. Men det er visst anbefalt for gravide å ta tran/omega-3. Tar ellers Gravid. Dyre greier, men kjøpte de inn på impuls en gang. Hehe. Nå har jeg akkurat nok igjen til den dagen jeg når 12 uker ) Prøver89: tar du folat i tillegg til Gravid? Det er ikke anbefalt da Gravid inneholder 0.4mg folat. (med mindre du av en eller annen grunn trenger mer folat da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå