*Olivia* Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 VI plantet en thuja hekk for 1 år siden og nå der den litt blass/brun ut i fargen og litt pjusk ut.. Dør del eller er det noe jeg kan gjøre?? Hvor lang tid tar det før disse plantene klarer seg selv eller setter seg?? Nå er det jo snø ute men hva kan jeg gjøre til våren, er det gjødsel som mangler...
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Kommer litt an på hvilken type Thuja dere har valgt. Vet at den ene typen gjerne blir brunere om vinteren, men skal bli fine igjen til våren altså. Kan ikke så mye men holder på å undersøke litt fordi vi skal plante hekk til våren selv. Plantasjen har fått fine hjemmesider nå så du kan jo sjekke ut litt der.
*Olivia* Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 takk! jeg prøver å finne ut mest mulig på nettet men vanskelig å vite hva jeg kan gjøre... Den typen vi har er brabant om det sier deg noe.. Vi har plantet det på en plass som det er veldig god drenering. Jeg har lurt på om kanskje næringsstoffene blir vasket bort.. Håper inderlig den blir grønn til våren..
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Brabant kan bli litt brun om vinteren. Hør med et hagesenter. Jeg er ikke ekspert i det hele tatt. Fikk tips om å legge duk og plante igjennom den så man holder sand og sånn ut av jorda. Du får vel kanskje gjødsle litt til våren. Forresten er det Lilliana som har en datter på ca 18-19 mnd??
*Olivia* Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2008 Ja vi la duk og greier..hmm. Skal vente til frosten er borte å vurdere den da. Tror nesten den har fått for god behandling for vi planta en lik i hard leirjord og den trivdes som bare det... Nei det er nok ikke meg du sikter til..Jeg har en sønn..
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Bortskjemt thuja hekk, det må jeg si! Flere Lilliana'er her, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå