VilVilVilVil Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Jeg er nå i uke 25 og har enda ikke kjent noe liv. Bør jeg bekymre meg? Var på ultralyd i uke 20 og så at alt var bra da, morkaka ligger ikke foran..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjente vel ikke liv før på den tiden faktisk. Var også usikker på om jeg burde bli bekymret. Hadde time hos jordmor rundt den tiden, og hun lyttet til hjerteslag etc, pga jeg var usikker på om jeg kjente liv. Hun forklarte at det kan ha litt å si hvordan babyen ligger i magen. Sparker han mot ryggraden din vil det kunne ta lang tid før du kjenner noe. Hun mente min lå på den måten. Og min gutt som er her nå er absolutt ikke noen rolig krabat, så han har nok beveget seg i magen:) Er du urolig kan du jo ev bestille en sjekk ekstra. Både lege og jm kan jo lytte til hjerteslagene og ikke minst berolige deg.
*Super*Mamman* Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Synes det var litt rart egentlig. Jeg er i uke 25, og har morkaken på fremsiden, men her sparker det sånn at det nesten gjør vondt noen gangen.... Ser sparkene, og kjenenr det kjempetydelig fra utsiden.. Hvis du er overvektig så tar det jo lengre tid før en kjenner liv.. Men tror jeg ville ringt jordmor for en kontroll jeg altså , siden du faktisk er kommet så langt på vei... Du bør vell ha en kontroll i disse tider uansett, siden du ikke har vært på kontroll etter uke 20.. Ikke for å bekymre deg altså... Håper alt er i orden:)
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei:) Jeg er i uke 24, uke 25 på torsdag.. jeg kjenner lite til spark.. må ligge å konsentrere meg for å kjenne liv.. Å ofte jeg ikke kjenner noe da heller.. Morkaken min ligger foran.. Men regner med å ikke kjenne skikkelig spark før i uke 26-28.. dette sa jordmor til meg også.. Håper å kjenne litt sterkere spark etterhvert jeg også Men det kommer nok:) Men vet ikke hvordan det er for de som ikke har morkaken foran da. Men du skal vell snart på kontroll uansett da:) Trok nok at alt er bra jeg asså Mange som ikke kjenner noe før seint i svskapet:) Har noe med hvordan barnet ligger i magen:)
VilVilVilVil Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2008 Hmm, er ikke spesielt overvektig. 165 cm og 70 kg (har da gått opp 3 kg etter at jeg ble gravid). Begynner å få veldig tydelig gravidmage, så det skulle jo tyde på at babyen vokser... eller? Skal til jordmor neste uke så håper å få høre hjertelyden igjen da. Velger å tro at alt fortsatt er bra jeg. Så jo at han sprella som bare det inne i magen på ultralyden.
Sikkertforgammel Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Er det ditt 1.svangerskap? Jeg hadde blitt bekymra om jeg hadde kommet til uke 25 og ikke kjent noe, men jeg kjente liv i uke 18 med nr 1, og mellom uke 11-13 med de 4 andre, så visste jo hva jeg skulle kjenne etter. Det er litt sent å ikke kjenne noe i uke 25 syns jeg, men håper du kan ta kontakt med legen el jm di i morra å si at du lurer på om du kan få en sjekk. Si at du ikke har kjent liv enda. HÅPER alt er ok med den lille da. Er jo mest sannsynlig det, men jeg ville hvertfall hatt en sjekk. Klem...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har kjent liv daglig siden uke 16 og er førstegangs. Jormoren min sier at jeg er heldig som kan følge med på babyen så tidlig, for det er veldig stor forskjell på hvor følsom man er og når man kjenner liv. Syns kanskje uke 25 er litt sent, men det kan jo hende at du bare er lite følsom. Vet ikke om det er noen grense for når det er bekymringsfullt å ikke kjenne liv, men du kan jo evt ringe sykehuset og spørre om det. Ellers tror jeg litt på magefølelsen også, og at når du føler at alt står bra til så gjør det det.
Baby-i-magen Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 jeg har kjent spark vær dag siden uke 14,og er nå 21uker på vei, og kjender bare mere og mer liv vær dag.men er andregangsfødene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå