Gå til innhold

Hm.. noen som kan hjelpe? Ang. utflod/fostervann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kom nettopp ut av dusjen og når jeg holdt på å tørke meg, merket jeg at det kom noe flytende ut av sjeden. Væske-form. Ikke utflod-form. Helt blankt, luktet ikke noenting egentlig. Kan dette være fostervann?? Eller kan utfloden nå være så flytende? Hadde helt hvit, kremaktid utflod tidligere i dag.

Er 36+3, så litt tidlig med fødsel enda, men har hatt masse kynnere gjennom hele svangerskapet, så jeg blir ikke overrasket om han kommer noe tidligere enn planlagt.

Evt, om det er fostervann - burde jeg ikke da begynt å fått rier nå? Har kun kynnere. Ikke vonde. Hadde ellers noe rart - pulserende smerte i ett par tak på fredag og pittelitt i går - men ikke noe å snakke om egentlig.

Som dere skjønner er jeg litt i villrede her - bør jeg sjekke opp i dette? Eller bare se hva som skjer. (Er nok ingenting da).

Takker på forhånd for alle svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på den en svart bomullstruse og gå med den en stund! Når du kjenner det at det har blitt litt vått i trusa så legger du den til tørk! Når den har tørka så må du se inni den, for hvis det er et hvitt lag der, så er det kun utflod, men hvis det ikke er no farge der og det lukter litt søtlig, så må du ringe føden, for da kan det være fostervann!

Skrevet

Takker for tips!

Jeg ringte faktisk føden for litt siden, for jeg sist jeg var på toalettet, merket jeg at trusa var våt, men samtidig også litt hvit utflod. Hun på føden bad meg ta på bind og ringe igjen i morgen om det fortsatte. Hun sa det gikk an å ha både hvit og blank rennende utflod samtidig.. Hun bad meg også trykke litt på magen, for å se om det utgjorde noe forskjell i mengde i det som kom ut.

Så da får jeg se utover kvelden og natten, og evt ringe igjen i morgen tidlig for å gå til en sjekk, hvis dette fortsetter.

Tilfeldigvis tok jeg faktisk på meg ei svart truse etter dusjen i dag, så kanskje jeg skal legge den til tørk og se hvordan den ser ut etterhvert. Tviler på at det blir hvitt skjønner du... lukter litt søtlig. Det at folk kaller det emment - hva er det egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...