Gå til innhold

når kommer strekkmerkene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann:)

er 21+5 dag og har ikke fått noen strekkmerker. Magen er vokst masse, men ingen merker enda....

Når fikk dere andre strekkmerker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 27 og har ikke fått noen enda

Enten får man eller ikke:)

Skrevet

Fikk de ikke før uke 36...:=(

Smør kroppen og gi huden fuktighet.

Skrevet

enten får man eller ikke som hun sier over her. Og smøre huden hjelper heller ikke. Siden det er underhuden som lager merkene . Og krem er oppskrytt

Skrevet

Feil!!!

Kroppen trenger uansett fuktighet,særlig nå når huden strekker på seg og utvider seg slik som den gjør i svangerskapet.

MEn,det er ikke dermed sagt du slipper unna strekkmerkene.Var ikke det jeg sa.

Skrevet

jeg fikk ikke strekkmerker før gutten vår kom ut. da kom alle sammen.

men er det slik at har man fått det i første svangerskap så får man i de neste også?

Skrevet

Jeg fikk ikke strekkmerker før i slutten av 7.måned. Men hadde ganske elastisk mage fra før av. Det begynte med et par stykk, så til slutt så det ut som magen kom til å sprenge. Det klødde en del når de spratt frem, da lindret det litt med krem og massering, men som andre har sagt før i tråden, så virker det ikke for å unngå strekkmerker. Har egentlig sluttet å bry meg nå, magen min ser helt ødelagt ut uansett. Tenkte at etter vi er ferdig med å få barn, så skal jeg få fjernet litt av dem med lazerbehandling. Men er liksom ikke noe vits før en er ferdig.

Skrevet

mine to første magemerker kom i uke 23 gitt, PLOPP over natta hadde jeg fått to lekre rundt navlen. kjempekoselig

har en del strekkmerker ellers på kroppen pga at jeg vokste nå sinnsykt på kort tid da jeg var ung, så for min del så vet jeg at jeg kommer til å se ut som et verdenskart.....huden min er rett og slett ikke elastisk nok gitt....

smører to ganger dagen med bodybutter for å holde huden mest mulig fuktig og smidig da, forhindrer kløe og slikt.

merker får man uavhengig av hvor mye en smører ja....desverre.....noen får ingenting, andre (som meg) får massevis.

du kan kjenne litt om du får dem og, for det blir små sånne søkk i huden akkurat der de kommer, går litt innover når man kjenner med fingeren.

håper du slipper unna da ;)

Skrevet

skal sannelig spandere laser jeg og når jeg er ferdig gitt.

Skrevet

Strekkmerkene tror jeg kommer mye an på hvor stor man blir, strekkmerker oppstår når hudens elastisitet svekkes, og som gjør at huden får sprekker. Men ikke alle får d heller som d nevnes her.

Skrevet

Hei!

De berømte strekkmerkene trenger ikke å komme de: Jeg fikk det ikke med førstemann og krysser fingrene for at de ikke kommer nå heller. Fikk litt strekkmerker på lårene jeg, gikk opp 20 kg. Men de er nesten borte nå.

Men man vet aldri. Jeg smurte meg sist med en krem, men om det hadde noe å si, er en annen sak.....

Skrevet

er strekkmerker noe du ønsker å få eller????

hehe...det er bare å ta det med ro..de kommer fort nok og ser ille nok ut..

før du vet ordet av det ser du ut som en gammel fillerye på lik linje med alle oss andre... :P

hehe...

det jeg prøver å si er at det er ikke noe å stresse med..enten kommer de eller så kommer de ikke...

du kan bli hysterisk eller bare innse at det er ingen ting du kan gjøre med..

selvfølgelig kan du legge deg i et badekar for så å ikke stå opp før etter ungen har kommet vel ut,men vil tro du vil se rimelig skrukket ut da...

selv kom nr en i uke 32 på meg sist...tror ikke der er plass til å komme noe nye,så er glade i de jeg allerede har jeg :P

hehe..

lykke til!!

Skrevet

Synes alle er så bekymret for utseende sitt her inne, greit nok, jeg er selv opptatt av å se bra ut, jeg spiser sunt, trener og bruker gode kremer. men får jeg nå de berømte strekkmerkene så hva så. Mor har jeg ønsket å bli, og det gleder jeg meg mer enn noe annet til. orker ikke gå rundt å bekymre meg for strekkmerker nå i allefall. men tror nok de med strekkmerker handler litt om hvordan man levde før man ble gravid også, lever man sunt, drikker mye vann, trener så tror jeg d er gunstig. og fortsett for all del med det så lenge man kan når man er gravid også. en får i tillegg mange helsegevinster ved å tenke helse under svangerskapet.

Skrevet

har fått noen få på lårene,og puppene..

men på magen er det ikke så my som et lite ett og oppdrive..

men regner med de kommer jo mer magen vokser,for jeg har langt ifra elastisk hud...

men de får bare komme...

Skrevet

Forrige gang fikk jeg mange i uke 15-20. Denne gangen har jeg ikke fått en eneste nye en...er i uke 24 nå.

Skrevet

I første svangerskap fikk jeg ingen frem til uke 32, da fikk jeg ett lite et midt på magen... og et par uker senere eksploderte det, bokstavelig talt, og jeg har overalt :( Denne gangen vet jeg ikke om det er kommet noen nye, er så mange fra før av:-P

Skrevet

Ganske mange får strekkmerkene sine under selve fødselen faktisk.

Nedre delen av magen blir kraftig utvidet, og "sprekker" - noen mer enn andre så klart.

Irriterende, men en er liksom ikke safe før det hele er over:-)

Skrevet

DE færreste får vel det på dette trimesteret? Strekk merkene kan komme når som helst, men vanligst er det naturligvis på slutten... det kan være arvelig. Selv har jeg ikke fått noe, bortsett fra noen korte små ved navlepiercingen min, som ikke synes etter graviditeten... heldigvis!

Skrevet

Jeg har to barn fra før og fikk aldri strekkmerker med dem.

Gikk 1 uke over med dem begge, la på meg hhv 20 og 15 kilo, og smurte ikke mer enn jeg gjør normalt, dvs etter hver dusj/ bad.

Så dette tror jeg har mye med arvelige betingelser og hudkvalitet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...