ed123♂♂♂ Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Bestemor ga tanteungen min på 10 mnd pepperkaker som hadde honning i deigen. Kaka er jo stekt så da er det vel greit eller?..Vi blei litt usikker på om stekt honning fortsatt kan være farlig. Er det noen som vet? Litt stressende med det der med honning, for familien bruker veldig mye honning i mat.
Sweet caramel Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Hmm, jeg ville ikke servert det til en under 1 år, for å være på den sikre siden.. Stekt eller ei..!
Neijasså... Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Barn under 1 år skal (som du sikkert vet i og med at du spør) absolutt ikke ha honning.Dette er pga risiko for botulisme, som i verste fall kan være dødelig. I og med at det er sporer av botulinum-bakterien som kan være i honning og ikke nødvendigvis bakterien selv, så vil ikke steking være nok til å gjøre honning "trygt" for spedbarn. Nå er det jo ikke sikkert at ditt barn har fått giften i seg, men se etter symptomene nedenfor (sakset fra http://www.dagbladet.no/pds/1999/05/21/165830.html) Sporer av bakterien kan «våkne» og utvikle giften botulinum når den kommer i mage- og tarmsystemet hos barn under 12 måneders alder på grunn av spesielle forhold i tarmen. Giften kan føre til alvorlig sykdom. Symptomer på spedbarnsbotulisme er raskt tiltagende slapphet, redusert sugerefleks, vanskeligheter med å svelge, lammelser og pusteproblemer. Barn med slike symptomer må straks innlegges på sykehus.
Fisk med CV Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Går nok helt sikkert fint* Bor i Spania, og her er det honning i all barnematen fra 4 mnd og oppover, og barna vokser opp her også. Ellers tror jeg det spiller liten rolle om den er kokt, stekt eller rå. Honning er honning anyways.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå