meg & to små vampyrer Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hvordan skal man klare å formidle at man er rett person til jobben på en måte arbeidsgiver legger merke til? En måte som skiller seg ut?
~Maja Mor~ Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Skrive det rett ut/sort på hvitt? Mange måter å si det på, men å si et rett ut er det vel ikke så mange som tør. Jante loven står jo sterkt her i landet. Men syntes at du også må beskrive hvorfor du er den rette. Hadde jeg fått inn en søknad med en som hade mot til å si det rett ut hadde det bare vært et + ifht søknaden. Og så kan en se det an ifht cv og resten av søknaden om det kan stemme.... Lykke til da :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Ja, jeg pleier jo det da:) Men jeg syns ikke jeg kan skryte på meg mange egenskaper jeg ikke har heller. Men sier at jeg mener jeg er rett og hvorfor. Men det funker ikke. Jeg må nok gjør noe mer, noe annet? Om du er i ansettelsesposisjon, hva synes du gjør at de skiller seg ut de aktuelle? utenom at de sier det som de mener det er?
Prins&Prinsessa Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er ganske ny på dette med å ansette folk da, men prøv å få med at du ønsker å jobbe der lenge på ett vis. Vi ansetter folk i 50- 60% stilling og er mange som søker med master grader, men vi vet at de ikke blir lenge. Men få frem at jobben er perfekt for deg og evt om den er under 100% så si at det passer deg perfekt fordi du har barn og ikke ønsker mer enda pga det. Uansett, lykke til!
Sweet caramel Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Jeg søkte på en jobb som jeg visste jeg var den rette for. Og når jeg var på intervjuet, sa jeg at jeg ble glad og litt overivrig etter å levere søknad, da jeg vet jeg var den rette for jobben! De spurte hvorfor, og jeg forklarte da at jeg har jobbet med akkurat det samme i x antall år før, så er veldig trygg på den type jobb! Og at det var litt mer utover hva jeg hadde jobbet med, var veldig positivt! For det er viktig som person å videre utvikle seg. (Veldig dårlig skrevet kanskje..) Ikke være kjepphøy, men trygg, hvis du skjønner hva jeg mener..! Vis at du vet hva du prater om. Nå fortalte jeg det veldig kort, men det er også veldig viktig å være seg selv! For hvis du får jobben, er det også fordi den du viste deg til å være, ikke bare hva papiret sa. (Jeg fikk forresten jobben jeg søkte på, både for den jeg er og sa, og det papiret viste:-D) Lykke til med jobbsøking!
~Maja Mor~ Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har personalansvar og 7 som jobber for meg. Det vil jo alltid være CV'n som står i folkus ;-) Men jeg ser jo på måten de formulerer seg, men det blir liksom helhets intrykket som avgjør hvilken bunke den havner i. Ikke lurt å skryte på seg for mye nei.... Men mener du det ikke funker fordi du ikke får jobb?
meg & to små vampyrer Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2008 Ja, jeg har jo problemer med å få jobb. Så det kan da umulig fungere det jeg gjør nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå