Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei er i uke 20 og har gått opp 7 kg. er det masse?? Tenkte ikke på det før jeg var her inne hvor folk ikke har gått op nesten noen ting. Jeg spiser i vei da. Og tenket jo at siden jeg legger på meg uannsett er det ikke så farlig med kaker og junkfood... Kanskje det er en sammen heng der??!! klem
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Ja, det er en sammenheng. Du legger på deg av kake og junkfood. Du bør heller spiser mer sunn mat, da babyen trenger det. Er uke 19 og er gått opp 4 kg. Lurte på om det var lite, men jordmor sa det var forskjellig. Spiser omtrent det samme som før, muligens litt mer da jeg er mer sulten. Men unngår kaker og junkfood.
Jannamor Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Hva er mye og hva er lite? Noen er kvalme, og går ned så deet suser, noen er sultne og lir slappe hvis de ikke spiser og går opp kanskje 25 kg, uten å ha rørt sukker. Synes ikke du har gått opp mye. Sitter du derimot på ræv og stapper deg full av dritt, så er jo ikke det sunt for babyen eller deg, men spiser du normalt og beveger deg litt om dagen, ville jeg ikke vært bekymret i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei HI her. Vil bare si at jeg sitter ikke på ræva og spiser mye drit. er ute å går hver dag jeg. og trener yoga en gang i uka. Men er kanskje generelt litt slappere med å nekte meg ting jeg har lyst på, som foreksempel kake når jeg vet jeg burde lavære. Men eter ikke kake hele tiden for det. Men spiser generelt sunt eller vanlig. grovt brød med leverpostei, masse frukt pg "vanlige" middager, kylling, pasta, etc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Hei.. 18 fullgåtte uker i morgen, og har gått opp 7 kg. Hadde 10 kg for mye før jeg ble gravid, så ... men men.. oppgangen får jeg bare venne meg til. Det kommer det som kommer, så får jeg trene det av meg etter fødselen.. Ja, selvfølgelig forebygge mye oppgang i rent fett, ved sunn mat og aktivitet..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hei. Kan ha en stor sammenheng med kostholdet ditt ja. Du er 20 uker på vei, tenk på at du har langt igjen enda, og har du lett for å legge på deg, så bør du tenke på kostholdet. Det er jo heller ikke så sunt med fastfood og kaker, ikke akkurat den næringen du har bruk for. tenk over at d du spiser spiser barnet ditt også. Uansett om du legger på deg, så bør du jo tenke på at du kansje legger på deg unødvendige kilo ved å spise usunt.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes ikke det er masse. Jeg er snart i uke 27 og har gått opp 10 kg. Men som sagt IM PROUD OF IT ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå