Gå til innhold

Hvor mye alkohol beregner dere per pers i baren? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke nok detaljer da...

Hvor mange er det? Hvilken alders gruppe? og ikke minst fri bar? bong bar? hva er evt pris på drinkene? Får de alkohol under middagen? hvor mye?

Skrevet

Jeg tenker på i baren på festen. Fri bar.

Velkomstdrink, drikke til maten og bailys/cognac til kaffen kommer utenom.

Alder på de som kommer til å drikke vil være fra 25 til 65. Antall er usikkert ennå. Men hvordan beregne mengden de kommer til å ta inn fra ca kl 22 og utover? Før den tid vil øl og vin bli servert til middagen, og bailys/cognac til kaffen.

Skrevet

Dette tenker jeg...

Først må du tenke på hvordan disse menneskene er, drikker de mye til vanlig? eller er det stille og rolige mennesker? Hvis man tar et gjennomsnitt slik

1 enhet aperetif

2 enheter mat

1 enhet avec

da er man oppe i 4.

Jeg ville si at 3 enheter til er nok, sånn jevnt over, fordi, noen unge drikker kanskje 4-5 til men tenk selv 9-10 drinker på en kveld? Det er mer enn nok. En enhet er jo da et glass vin ( 4 glass pr flaske, 5 hvis du er flink og beregne) eller 4 cl pr drink. Noen kjører og noen drikker mindre, jeg personlig hadde ikke drukket noe mer enn de første 4, for da hadde jeg vært i mer enn god nok form hele kvelden. Men dette må du ta høyde for

Har du noen i baren som mikser går dette fint ant og følge.

Lar du folk mikse selv, trenger du mer, men det er ikke å ambefale, hvem vil ha et bryllup på rølpefylla? Hvis du alikevel kjører denne metoden, bruk små glass, ellers blir det et glass konjakk (3-4 enheter pr glass) i stedet for 1 enhet pr konjakk.

Mitt tips;

Gjør en returavtale med vinmonopolet FØR du handler. SLik at man bli enig om å levere tilbake det man ikke bruker. (derfor er det også smart med en i baren, som styrer slik at man bare har en flaske av hver sort åpen. Kjipt med tre konjakkflasker det er tatt en klonk av, disse kan ikke returneres.)

kjøpe i Sverige? Gjør det. Denne avtalen kan inngås i Sverige og. Evt kjøp det aller nødvendigste i Sverige, og suppler fra Norge med bytteavtale

husk. Lag bytte avtale FØR dyu handler og få det skriftelig

Det er det beste svaret jeg kan gi tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...