MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Går vel greit det? Åsså tenkte jeg at jeg skulle at en melblanding rundt slik at de blir sprø. Går det bra eller? Har aldri prøvd, å skal ha gjester til middag...
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Går kjempe bra med frityr røre rundt. Det er jo en klassiker. Jeg foretrekker dem fra panne, men mange elsker fritert mat:)
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Okey..men melblandingen vil ikke blande seg med oljen i frityrkokeren liksom?
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Nei, har ikke opplevd det. Dy dypper det jo først i egg, så det skal henge på. Legger en oppskrift fra varden under. Ellers er jo det også mulig å lage en frityr røre alle kinesisk mat. Fritert scampi 8 scampi uten skall 1 egg 2 ss vann 3 ss hvetemel 2 ss frisk hakket persille og koriander 6 ss brødkrumme/griljermel salt, pepper 4 grillspyd i tre Olje til fritering (solsikke-, mais- eller soyaolje) Fritert scampi Sett to og to scampi på hvert grillspyd. Dryss over salt og pepper. Bland sammen brødkrumme og hakkede urter. Pisk sammen egg og vann. Vend scampien først i hvetemel, så i egg, og til slutt i brødkrumme. Legg scampispydene på et brett med tre lag tørkepapir. Varm opp oljen til ca 180 grader, bruk jerngryte som er bred nok til at spydene går nedi. Den bør også ha høye kanter slik at oljen ikke koker over. Friter ett spyd først for å se hvordan oljen oppfører seg. Friter to til fire spyd av gangen, etter som hvor stor gryte du har, og hvor høye kantene er. La spydene steke i ca 2-3 minutter til de er gyllenbrune på utsiden. Legg dem på tørkepapiret så overflødig fett får renne av.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 her er en link til frityr røre. Kan dyppe alt i den. Scampi, fisk, grønnsaker, sjokolade:)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 jeg kjøper tempruromix, jeg... funker ende bedre;.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå