Gå til innhold

Scampi i frityrkokeren?


MammaTil Hjertebarn+1 gutt til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går vel greit det? Åsså tenkte jeg at jeg skulle at en melblanding rundt slik at de blir sprø. Går det bra eller? Har aldri prøvd, å skal ha gjester til middag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går kjempe bra med frityr røre rundt. Det er jo en klassiker. Jeg foretrekker dem fra panne, men mange elsker fritert mat:)

Skrevet

Okey..men melblandingen vil ikke blande seg med oljen i frityrkokeren liksom?

Skrevet

Nei, har ikke opplevd det. Dy dypper det jo først i egg, så det skal henge på. Legger en oppskrift fra varden under.

 

Ellers er jo det også mulig å lage en frityr røre alle kinesisk mat.

 

Fritert scampi

8 scampi uten skall

1 egg

2 ss vann

3 ss hvetemel

2 ss frisk hakket persille og koriander

6 ss brødkrumme/griljermel

salt, pepper

4 grillspyd i tre

Olje til fritering (solsikke-, mais- eller soyaolje)

Fritert scampi

 

Sett to og to scampi på hvert grillspyd. Dryss over salt og pepper. Bland sammen brødkrumme og hakkede urter. Pisk sammen egg og vann. Vend scampien først i hvetemel, så i egg, og til slutt i brødkrumme.

 

Legg scampispydene på et brett med tre lag tørkepapir. Varm opp oljen til ca 180 grader, bruk jerngryte som er bred nok til at spydene går nedi. Den bør også ha høye kanter slik at oljen ikke koker over. Friter ett spyd først for å se hvordan oljen oppfører seg. Friter to til fire spyd av gangen, etter som hvor stor gryte du har, og hvor høye kantene er. La spydene steke i ca 2-3 minutter til de er gyllenbrune på utsiden. Legg dem på tørkepapiret så overflødig fett får renne av.

 

 

Skrevet

her er en link til frityr røre. Kan dyppe alt i den. Scampi, fisk, grønnsaker, sjokolade:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...