Gå til innhold

Noen som har erfaring med keisersnitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille lå med hodet ned helt til i uke 36-37. Da snudde han seg på tværs, og gjør ennå det i uke 38. Har litt lite fostervann, og babyn har litt lite plass. De vi ikke prøve å snu babyen, og ikke la d gå til setefødsel. Så torsdag denne uka blir det keisersnitt. Da er jeg 38+4. Er spent, men gleder meg veldig til at den lille kommer ut :-)

Noen som har erfaring med ks som de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk en del venner som har keisersnitt.

Det viktigste er og ha en god innstilling.

Jo bedre innstilling du har til hele prosessen,smertene osv jo fortere går rekovalisens tiden.

Mye psykisk,med kirurgiske inngrep.

Ved planlagt keisersnitt er også infesksjonsfaren mye lavere enn hos dem som har haste.

Etter det jeg har lest i bøker gror såret ettet et keisersnitt veldig fort og du er fort på beina igjen.

Men skal selvsagt ta det med ro og slappe av den første tiden så kroppen får leget seg.

Et tips jeg har fått fra flere er,bruk rein alovera gele på såret.Da vil det gro fortere og resultatet blir mye bedre.

Jeg vil bare ønske deg lykke til:=)Gled deg til og treffe den lille:=)

Skrevet

Jeg skal ha mitt andre (planlagte) ks førstkommende fredag. Har kun positiv erfaring både fra selve fødselen og tiden etterpå. Var kjapt på beina og hjemme etter to dager. Jeg har "alltid" visst jeg måtte ha ks, så for meg er ks hverken et nederlag eller plan B. Dermed kan det bli en vakker fødsel og en flott opplevelse. Fokuser på at det er dagen skatten din kommer din verden. Og vær glad for planlagt: hastesnitt har jeg skjønt blir noe ganske annet!

Lykke til - til oss begge! :)

Skrevet

Jeg har hatt en vanlig fødsel og en ks.

Rett etter at barnet var ute fikk jeg det opp til kinnet mitt litt før de vasket det etc. Etter sying ble jeg kjørt på overvåkningen og fikk ganske mye skjelvinger pga bedøvelsen jeg hadde fått. Det var litt ubehagelig, men det roet seg litt når jeg fikk morfin. Det gikk ca 45-60 minutt før mannen min og babyen kom ned til meg etter veieng etc.

Det varierer VELDIG hvordan man har det etter et ks. For meg gikk det veldig greit. Slapp infeskjoner og hadde ingen problemer i ettertid. Men det er greit å være klar over at det kan bli litt tøft. F.eks med infeksjon i såret, eller at man sliter med å treille vogn i oppoverbakker pga vondt i såret, har hørt om ei som hade vondt i såret i flere mnd etterpå.

Men det går nok så bra, det er jo også større sjanser for at det går bra når det er planlagt ks enn haste-ks som jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...