Gå til innhold

Såå LEI av å være bekymret!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av å ha et sunt kosthold og verken drikke alkohol el røyke under svangerskapet. Men da jeg var knapt 3 uker på vei, var jeg på storbyferie og drakk noen glass vin og EN drink, uten at jeg visste om graviditeten. Uke 6 var jeg på ultralyd, og alt så fint ut med fosteret. Alikevel sitter jeg her og bekymrer mg for at jeg har "gjort noe galt" og at fosteret har fått hjerneskade pga alkoholen blablabla.. Enda jeg har tatt folat lenge, over et år før jeg ble gravid! (helsekosttilskudd pga migrene.,) Det er så irriterende.. Man er livredd for at noe er skjedd pga ting som egentlig ikke har noen betydning.. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sikker på at du bare kan være rolig og at alt står bra til med babyen :) Det er typisk at man bekymrer seg for mye når man går gravid og man har aldri noen garanti, men etter det du selv skriver så tror jeg du kan være trygg på at alt er bra med babyen i magen.

Det med alkohol i svangerskapet frarådes selvfølgelig, men vi er mange som har drukket før vi fant ut at vi var gravide. Inkludert meg selv. Jeg hadde hatt en skikkelig tur på byen og var nok da knappe 3-4 uker på vei. Fikk litt hetta når jeg fant ut at jeg var gravid, men alt har gått helt fint og i dag sitter jeg her med verdens skjønneste lille datter.

Gled deg over magen og tiden du har foran deg :)

Skrevet

Har samma känsla som dig! Jag visste inte att jag var gravid, borde kanske anat. Så jag drack massa vin under jul och var på "julbord" ut i januari. I måndags tog jag test och det visar sig att jag är gravid. Antagligen ca 6uker på väg.. Är väldigt orolig, speciellt som julbordet blev väldigtblött... Uff!

Vi får bara hoppas på att det går bra. Svårt att inte tänka på det...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter også med dette. Drakk et par glass vin ca 4 ganger før jeg ante noe. De første 4 ukene brukte jeg også sovetabletter pga nattevakter. Det er disse tbl som volder meg mest bekymring.. huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...