Gå til innhold

Har han lov å selge huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn før skilsmisse er et faktum? Eller kan han selge det om jeg finner ut at jeg ikke vil sitte med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal vel ha din del om han selger uansett.hvem skal bo der nå?

Skrevet

Hvor mye eier hver enkelt av dere?

Skrevet

Vi eier huset sammen....

Skrevet

Vi eier det sammen, og han skal bo her....

Men jeg vet ikke om jeg vil han skal kjøpe meg ut enda, for siden han er så usikker, så føler jeg enda det er håp... kjøper han meg ut, så føler jeg det ikke er noen vei tilbake

Skrevet

Han kan ikke selge uten ditt samtykke i og med at begge eier. Og selger han det skal dere ha likt. Beholder han det bør dere få en takst på huset og han selger deg ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt takst fordi huset sikkert har økt i verdi og du også skal få goder av verdiøkninga på huset.

Skrevet

du må ikke la han sitte med alle kortene.du må sette ned foten litt.hvis han velger deg er det bare å komme tilbake å alt som før da eller?var han utro,eller sa han ifra før han gjorde noe med den andre damen?

Skrevet

Det har okt veldig i verdi, men som sagt så vil jeg ikke han skal kjøpe meg ut enda... Men jeg må altså være enig i at det skal selges da?

Skrevet

du trenger vel ikke være enig i evt salg,hvis du uansett ikke har mulighet til å sitte med det.hvis han ikke heler kan sitte med det kan jo ingen tvinge han.men du skal jo ha din del uansett

Skrevet

Det var slutt mellom oss før han gjorde noe der hos ho... Hvis det skulle bli oss, så kommer jeg ikke til å flytte hjem med en gang... han skal bevise da at det er meg og ungene han vil ha...

Skrevet

ja det må du , han kan ikke bare velge og selge huset nå dere begge står som eiere av det. Og vist han selger det så plikter han og kjøpe deg ut slik at du får halvparten av salget!

Skrevet

oki bedre det å.håper det ordner seg for dere.synes det er rart å velge bort ungen og deg som han tydligvis elsker enda.for en liten forelskelse:)

Skrevet

burde han vel ha anstendighet nok til å la deg og barna bli boende til dere finner ut av ting?

Når det er sagt. Vil du ha et godt liv masræva? Kan du leve med at partneren din ikke respekterer deg? Kan du leve med et skeivt maktforhold? Sånn som jeg ser det, har du bare en mulighet. Du må utstråle at du verdt mye bedre. Vær knallhard, og stå på kravene. Ikke la ham være for sikker på at du vil ha han tilbake, og sett barnas og dine behov før hans. Dere kan ev gå inn en avtale om at huset ikke skal selges før dere har vært gjennom en runde hos familievernskontoret, men da bør du kreve at du og barna kan bli boende der inntil en ev avklaring. (Selv om han kanskje har best forutsetningner for innbetalinger, så må dere samarbeide om det skal være noen god vei ut av dette).

Og er denne mannen usikker, dvs at han virkelig vurderer et videre samliv med deg, så hadde han aldri "flyttet sammen med elskerinnen". Og jeg tror du har alt å tape på å krype og godsnakke med denne mannen. Har dessverre en veninne som har vært gjennom en del runder som minner om din. Hun har vel flyttet fra eksen 2-3ganger og hatt en mengde med nesten brudd, etter at de fikk barn sammen. Hver gang har hun diltet etter han, og vært tilgjengelig når han har ønsket det. Dessverre har dette bare gjort at han har mistet respekten (og den glødende interessen) for henne. Hun er jo uansett tilggjengelig, og han har gladelig sagt: Ja takk, begge deler. (Heldigvis, for barna og for dem begge, er det slutt nå. For sånne opprivende forhold er sjelden til glede for noen).

Så mitt innspill er: Bli litt tøffere. Du er verdt mye mer, og denne mannen skal virkelig være lykkelig om du gidder å kaste vekk mer tid på han.

Skrevet

Han har ikke flytta inn hos ho, han sover der når han vil, ellers så bor han litt hos en kompis og hos foreldrene. Han er ikke der når ho har sønnen. Men jeg vet at de har hatt seg, det har han klart å fortelle meg, og jeg aner ikke grunnen til at han sa det. De er visst ikke sammen heller etter som jeg har skjønt.... så jeg lurer rett og slett på om han bare har hatt behov for å "prøve" noe nytt....er det ikke noe som heter 7 års krisa og 30 års krisa(han er 30 år)?

Skrevet

Har fulgt med en del på innleggene dine og er helt enig med SynnøveF!

Vær sterk! Ikke la han ha den makten over deg! Vis at du fortjener bedre og vær et eksempel for barna dine! Du vil vel ikke at de skal komme ut for det samme som deg?

Det finnes ingen unnskyldning for det han har gjort mot deg! 30 års krise eller ikke! Det er totalt uakseptabelt og man gjør ikke slik mot den man elsker og barna sine!

Du vil klare deg så utrolig godt uten ham! Finn en som virkelig elsker og respekterer deg ikke finn deg i å bli tråkka på!

Tar du ham tilbake er det store sjanser for at han trenger litt flere utskeielser i fremtiden. I hvertfall hvis du legger deg så flat for ham som det du har gjort. Stå på krava jente! Få opp selvtillitten din! Du trenger ham ikke.

Tenk på deg selv og barna dine og ta ansvar for din egen lykke!!

Skrevet

Skubber opp igjen, sånn at du får lest det gode innspillet fra mammamamut.

Skrevet

Leste det tidligere, men fikk ikke sjans til å svare...ungene holdt på å klikke her....

Det er fryktelig vanskelig......og jeg skal prøve å være sterk....

kan ikke love noe, men skal gjøre mitt beste.

Skrevet

skal ha noe håp om at hverdagen din skal bli lettere.

Vet det høres dumt ut, men menn trenger litt motstand. De fleste er heldigvis ikke som din, men hans type trenger kanskje enda mer motstand. Alt blir for enkelt, om han vet han har deg i bakhånd. Da har han lite å tape på å tulle litt mer med denne dama, og muligens senere andre.

Jeg hadde satt ned foten allerede da han satt igjen med henne i timevis etter jobb, for allerede der begynte han å svikte din lojalitet. Og da du konfronterte han, stakk han faktisk ut for å snakke med henne??? Han bør ikke være så altfor sikker på at du er snill, uansett hva han gjør. Og han bør i hvertfall ha vett til å ikke kommentere det, om du så får besøk av Rocco og det rapporteres. For han har trådd kraftig over dine grenser, og har ingen goodwill. Han har heller ingenting med om du finner en som er et fyrverkeri i senga, la han gjerne tro at det er rett rundt hjørnet. Si at sånn som han har oppført seg, har du mistet all interesse av han, og at han må skjerpe seg kraftig for at du i det hele tatt skal orke å anstrenge deg for å ha en god dialog med han. Han er ikke verdt en skitt, når han svikter frue og barn på denne måten.

Ikke lov meg å være sterk, men gjør det for deg selv. Sett deg som mål at du skal klare en uke i første omgang, dvs en uke der du spiller fullstendig likegyldig hva angår hans ve og vel. Smør tykt på, og vis han tydelig at du nå krever RESPEKT, SAMARBEIDSVILJE og YDMYKHET fra han.

Skrevet

Hvordan går det med deg? Sjelden jeg gidder å engasjere meg sånn her inne, men din historie har grepet meg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...