musikkpia Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 I dag har jeg bursdag, blir hele 37 år - og den er 14 uker igjen til jeg skal bli mamma for første gang (iallefall til termindato). Er så glad for at jeg endelig skal bli mamma, men er også bekymret for at jeg blir en såpass "gammel" mor i forhold til det å orke å være med på alt mulig. De som er yngre føler seg kanskje mer sprek og har mer overskudd etter en lang arbeidsdag? Var på svangerskapskurs nå i uka - og alle førstegangsfødende er så mye yngre enn meg. Andre som har det på samme måte? Trenger litt trøst her....
ballblom Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Vil bare gratulere deg masse med dagen :-) Håper du får en begivenhetsrik dag!
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Gratulerer med dagen =) *•.•*˜˜*•.•*˜˜*•.•*˜˜*•.•*
**ninnioglillemy** Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har også akkurat blitt 37 år og jeg skal ha nr2. Vi er mange over 30, du må bare lete litt først. Gratulerer! Bedre sent enn aldri sier nå jeg...
jaja.. Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Gratulere med dagen! Trur ikkje alder har så mykje med energinivå å gjere egentleg. Svigermor har 100 gonger meir energi enn meg, og eg er da 30 år yngre. Ho har datter med funksjonshemming, er i 100 prosent jobb, har ekstrajobb 2 dagar i veka i tillegg, stiller opp på alt du ber om, arrangerer aktivitetar i nærmiljø og dukkar gjerne innom på korpsøvingar eller andre saker og ting med heimelaga kaker. Ho må vere det fremste beviset på at alder så absolutt ikkje har noko med kva ein orkar å gjere eller ikkje! Trøst god nok? Håpar du får ein fin dag, og at du kosar deg resten av svangerskapet, og med den vesle når den kjem ut.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Gratulerer så masse med dagen! Er sikker på at du kommer til å bli en flott mor jeg. Alder ingen hindring. Og 37 er da ingen hinding. Mange som blir mor på den alderen. Jeg er en av de som føler jeg ikke har overskudd til alt som mange andre, men jeg prioriterer det jeg føler er riktig og viktig:) Men på en merkelig måte orker jeg myyye mer nå enn før jeg ble mor....Merkelige greier:)
2 fine små Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Gratulerer med dagen! Jeg vil vaere 36 naar jeg foeder, men foeler meg ikke gammel, tenker at mine barn (har en paa 3,5 ogsaa) faar en "klok, moden ugle av en mor" som kanskje ogsaa er litt mindre bekrymret, fordi jeg har "been there, done that" og vet at ting ikke er saa farlig alltid, som man skulle tro. Klart er er mange som er rundt 15 og 10 aar yngre enn oss, men det er jo ogsaa mange som er opp til 45 aar, saa hey - er vi unge og spretne vi! Jeg trener en del dette svangerskapet - begynte for to uker siden da jeg orket etter at kvalmen stilnet og vet at jeg ikke skal vaere saa sliten i barselstiden som jeg var forrige gang. Den gang hadde det ikke noe med alder aa gjoere, men form. Bare form, og dersom jeg ikke hadde vaert i gang i svangerskapet, hadde jeg trillet tur - hver eneste dag (det skal jeg naa ogsaa) etter at barnet er foedt. Man holder seg, evt kommer seg i form, for det er det verdt. Det man ikke har i energi, tar man ogsaa igjen paa andre maater, med god kommunikasjon, ro grunnet at man er litt mer voksen kanskje (?) og tid - det er noe med at moedre som faar sine foerste oppi 30aarene ikke alltid er de som stresser mest mulig med babyen, men er superglad bare for aa bli mamma og koser seg med det og ro er jo straalende for babyer...at man har roen mener jeg. Neeeeeeeeei, du blir nok en flott 37aar ung mamma tenker jeg, lykke til med siste runde og det store som skal skje etterhvert!
2 fine små Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Og du....hvis du har akkutt behov for aa foele deg litt ung, ta turen inn paa Gravid - moden alder... ;o) Der er de som er 35 og oppover til godt oppi 40aarene, hihi.... Jeg er mest her, men leser ogsaa inne der noen ganger.
musikkpia Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2008 Hei alle sammen - og tuuuusen takk for gratulasjoner og trøstende ord. Er så glad for at disse sidene finnes - føler meg mye bedre nå. Så nok en gang takk for støtte og oppmuntrende ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå