Gå til innhold

Blodprøver hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en mistanke om at jeg kan ha en sykdom (som kan testes med blodprøve) og har heldigvis time hos jordmor i morgen, så jeg kan få diskutert det med henne. Det jeg lurer på, er om hun også har mulighet til å ta de nødvendige blodprøvene, eller om jeg må til fastlegen. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tipper du må dra til fastlegen din for å utredes hvis du tror at du har en sykdom. Hvilken sykdom er dette da?

Skrevet

Du må til fastlegen, jordmor kan stikke deg i fingeren!

Skrevet

Takk for svar. Mente jeg hadde hørt noe om at jordmor kan sende oss til sykehuset for å ta prøver. Jeg har ikke noe ønske om å utdype hva det gjelder, bare lurte på hvordan det fungerer. Hadde vært så greit å få sjekket dette i forbindelse med kontrollen som jeg skal på i morgen uansett.

Skrevet

Jeg går hos jordmor som jobber på et legekontor (med gynekologer.) Der tar de alle blodprøver i svangerskapet. Hvis jordmoren din jobber et lignende sted hvor det er folk som kan ta prøver er det sikkert greit. Men det spørs jo om sykdommen har noe med svangerskapet å gjøre. Har den ikke det, så må du nok til fastlegen.

Skrevet

HI her:

Jordmoren min er på helsestasjonen. Sykdommen er svangerskapsrelatert, fikk tilfeldigvis vite i går at det er noe som andre i familien har hatt og som kan være arvelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...