Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, takk for svar på innlegg ang. Nutramigen. Har et par sp.mål... Hvordan klarte du å holde oppe produksjonen i 6,5 uker? Jeg har pumpet meg i halvannen uke nå og merker stor nedgang i produksjonen. Har gått fra 100-120 ml til 30-40-50 ml på begge brystene(noen ganger mindre). Pumper meg like ofte som han får mat, også om natten, dvs hver 3. time i snitt. Drikker litt ammete og spiser sunt. Har virkelig ikke lyst til å miste melken... Vet du om man mister den for godt hvis den forsvinner nå? Kan jo hende at det tar lengre tid før han tåler morsmelken igjen.

Sa de til deg at det tar 6,5 uker å kvitte seg med kumelksproteiner i melken? Jeg hørte at det bare tar max en dag, avhengig av mengde man har spist/drukket... Det er så mye forskjellige "fakta" og meninger som florerer blant helsesøstre og leger...

De sa til meg at det er lignende proteiner i selve morsmelken som det er i kumelken, så det er ikke sikkert at det hjelper oss med melkefri diett, det kan være selve morsmelken som er problemet...

Til slutt - fikk du Nutramigen på blå resept? Tok det lang tid å få innvilget? Koster oss et par tusen i måneden hvis dette fortsetter... Dyrt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen;o) Det er bare ca 1 døgn før kumelksproteinet forsvinner, men gutten vår var så syk at vi måtte vente. Det var da vi også trodde at det var morsmelkproteinet han reagerte på, men heldigvis ordnet det seg for oss.

Når det gjelder pumpingen leide jeg elektrisk pumpe og var så heldig at produksjonen holdt seg, men det gjelder kanskje ikke alle.......? Er det ammepoliklinikk der hvor du bor? Kanskje de kan hjelpe deg, evt. jordmødrene på føeavdelingen eller ammehjelpen på ammehjelp.no, tror jeg

Jeg drakk og drikker 2-3 kopper Helios ammete pr. dag, og jeg tror det hjelper;o) Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye lengre jeg hadde orket å pumpe, jeg var på nippen til å gi opp etter 2-3 uker pga jeg var totalt utslitt, men legen på sykehuset var kjempeflink å motivere. MEN det er viktig å ikke la dette bli fokuset, da sliter du deg ut. Og gutten deres har det mye bedre med en uthvilt og glad mor, enn sliten og lei mor............... Håper dere finner ut av det!!!!! Det er dessuten bevist at en ikke nødvendivis er mer frisk eller har mindre allergier med morsmelk! Masse lykke til;o) Er det mer du lurer på kan jeg prøve å svre, men de som er best på dette jobber nok på barneavdelingen på sykehuset;o)

Klem

Skrevet

Hei igjen... Tusen takk for hyggelig og informativt svar. Vi har prøvd å gi lillegutt litt MM i dag, kun 15-20 % iblandet 80-85 % MME, og han har skreket i hele ettermiddag og kveld. Begynner å tvile på om det er verdt å prøve mer, det ser ikke ut til å gå og han er helt fortvilet, stakkers liten. Fra å være en strålende fornøyd baby på MME i går til en skrikende baby med store smerter på få timer... det er ikke til å holde ut.

Jeg kjenner at jeg føler for å filleriste både den ene helsesøsteren vi har vært i kontakt med (sa at jeg burde amme hver time og at det var lite melk hos meg som var årsak til skrikingen) og Gro Nylander (hvordan kan en faglært skrive på en måte som skaper dårlig samvittighet hos så mange mødre...?? Følte meg helt mislykket da jeg leste om alle fordelene som ammebarna får - at amming forebygger både kreft, AD/HD, virus, infeksjoner osv og hun skriver også at det svært sjeldent er nødvendig med tillegg/erstatning...TULL i flg legene på sykehuset!)

Tusen takk igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...