Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har nettopp begynt på linser, 3. dagen i dag. Har ikke brukt briller før. Jeg er nærsynt og det var som en ny verden som åpnet seg med det samme jeg fikk på linsene. Kjenner dem ikke i det hele tatt:) Men det er ikke særlig behagelig å se ting på nært hold med de...akkurat som ting blir litt uklart da, litt sånn sjøsykaktig, lisom;) Var det sånn med dere også? Er det noe som går seg til, eller har jeg fått feil styrke? Jeg skal ha disse i 14 dager, så skal jeg skal jeg til optikeren og evt justere styrke etc. Ville bare høre om deres erfaringer:)
prinsessemor123 Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har linser og har ikke opplevd noe slikt som du beskriver... Men kan ikke gi deg noen god forklaring. Du kan jo se om det går seg til om noen dager, hvis ikke ringe og høre med optikeren?
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 Ja, det kan hende det går seg til. Optikeren nevnte at det kunnes føles ubehgelig å lese de første dagene, men at det ville gå seg til. Men uansett....jeg ser utrolig bra i forhold til før og det er så deilig:)
kråke76 Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Kan være at det blir litt tørt inn på øya,da kan man se litt tåkete. . vil tro det hjelper hvis du blunker litt ekstra:) sånn er det for meg ihvertfall!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hørtes ut som de er for sterke. Kan ikke huske at det var noe slik når jeg fikk linser. Normalt så bruker man litt mindre styrke på linser enn briller. Jeg har iallefall 0,25 mindre styrke enn hva jeg ville hatt på brillene sa optikeren (men jeg har ikke briller)
Tussa og Sofie Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Ofte når jeg har gått med briller noen dager og tar på linser så får jeg også den følelsen, men pleier å gå seg til hos meg etter kort tid. Kan godt hende øynene dine trenger litt tid til å venne seg til linse og det å fokusere anneledes enn med briller. Vet ikke hva annet det kan være, med mindre du også er litt langsynt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå