Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så ekstremt svimmel og svartner litt for meg om jeg reiser meg raskt opp.... noen fler som har vært borti dette?

kanskje jernmangel?

er 6+0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det kan være jernmangel, men vet at det er vanlig med blodtrykksfall når man er gravid. Det er slik du beskriver det.... Jeg hadde det kun en gang sist jeg var gravid (midt på karl Johan en lørdag såklart), men har hørt om de som sliter mye med dette. Ta det opp med legen din...:)

Skrevet

hei du...jeg er skikkelig svimmel, og spesielt når jeg reiser meg opp. Har fått beskjed om at det kan være oga litt lavt blodtrykk, også har jeg lest at det er vanlig pga blodmengden i kroppen øker såpass mye når man er gravid...Men det kan jo sikkert komme av jernmangel også...har ikke fått svar på blodprøvene mine enda...Men vanlig...

Skrevet

Høres og ut som jernmangel. Beg m jerntabl og c vitamin. C vit for at kroppen ska ta opp jernet.

Skrevet

trenger absolutt ikke være jernmangel. Jeg har det likedan, men har ikke lav blodprosent eller ferritin. Tror ikke det er lurt å beg me jern uten man trenger det...

Skrevet

Vil bare tilføye noe, man skal IKKE begynne med jerntabl. i svangerskapet uten å ha sjekket hos lege først altså!!!

Spis heller leverpostei og sånn :) Så kan du få legen til å sjekke jernlageret ditt HI =)

Skrevet

takk for mange svar!

Vet man ikke skal ta jern unødig. Gått ernæring og lærte aaaalt og vel så det der ;-) MEN tenker det kanskje kan være jernmangel pga har hatt det før.

Skal til legen i morgen tidlig og sjekker alt opp der tenker jeg. Som mange nevner så kan det jo være pga lavt blodtrykk også... vi får se vi får se... Mange takk i allefall :-)

Men høres i allefall ut som det er vanlig at en sliter med svimmelhet i svangerskapet?

Skrevet

I forrige svangerskap var blodprosenten min fin hele veien. Men blodtrykket var lavt. Jeg var derfor mye svimmel. Spesielt hvis jeg reiste meg fort eller etter en dusj etc. Kanskje lurt å ta det litt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...