Heidi30 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hva skal man ikke spise når man ammer? Tvillinga mine har gråti hele natta og jeg usikker på om det er noe med magevondt eller at jeg har spist noe for jeg har ogsåmagevondt..... Har dere peiling på hva man konkret skal holde seg unna når man ammer?
2SmåTroll Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Er vel sterk mat, kål og ting man kan få luft av og kullsyre? Er vel ikke noe konkret man skal holde seg unna, er bare og prøve seg litt frem.
flypapir Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Tulla her reagerte veldig på løk, kål, sterk mat, og på f.eks indisk mat (selv om den ikke var sterk...).. Hva var det du spiste i går da? Kan prøve å luke ut synderen for deg...
mamma`n til nurk Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Det sies at man skal holde seg unna mat som gir deg vondt i magen, for da er sjansen stor for at barnet også får vondt. I tillegg til å være obs på matvarer som familiemedlemmer er allergisk for, da barnet kan være disponibel for samme allergi. Bortsett fra det, må man nesten bare prøve seg frem..
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Datteren min reagerte på omtrent alt de første månedene. Jeg spiste tilslutt kun brødskiver med leverpostei og kanskje litt potet til middag. Hun reagerte veldig på paprika, fint brød, spesielt hjemmebakt, druer, brunsaus, alt som var litt sterkt.
Heidi30 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2008 i giår spiste jeg....en eller to druer. Banan, brødskriver med bringebærsyltetøy og blåbær. Sjokolade på kvelden. lapskausblanding med ris og grønnsaker og nudler til middag. Også drakk jeg litt brus, men det pleier ikke jeg å få vondt imagen av men vet dem kan få. Blir nøyere med hva jeg spiser. Lurer litt på om det er hormonelt også hadde så veldig hetetokter i går. Så kan henge sammen med hormoner også kanskje.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Disse tingene måtte jeg holde meg unna: * plommer + druer o.l. frukt * jordbær * løk * brus * skalldyr * citrusfrukter(sure ting) * sterk mat En kan prøve seg litt frem. Det er ulikt hva babyene tåler. Lurt å skrive ned hva man spiser i starten og se om babyen regarer visse dager på visse ting. Ellers kan man jo prøve med litt, begrene mengde.
To trollunger + en spire Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Druejuice er det eneste jeg fant ut hadde påvirkning hos oss. Holdt meg også unna løk og kål. Drakk kullsyre ettersom jeg ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå