Gå til innhold

forslag til billige middager....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi må spare penger og jeg trenger forslag til billige middager. vi er 2 voksne og 2 barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid ha First Price-pose med frosne kyllingfileter i fryseren. Smaker like godt som ferske og MYE billigere!

Ellers trenger ikke gratenger bli så dyrt. Ofte kan man bruke rester fra fiskemiddagen, pølserester osv

Skrevet

Fiskeboller i hvitsaus

potetstappe, med pølsebiter og gr.saker som du gratinerer i ovnen.

Kjøttkaker og brunsaus om du får tak i billig kjøttdeig. med surkål.

ris og gr.saker.

supper og brød.

pasta og saus.

Se hva du har i fryseren og se hva du kan lage av det.

Om du har type tyrkiske grønnsaksbutikker kjøp frukt og grønt der, det er billigere.

Når du finner kjøttdeig på tilbud kan du lage kjøttkaker som du fryser ned og tar opp ved behov.

Skrevet

noe ungene mine synes er godt.

brun kjøttdeig og løk..ha i en kasserolle (jeg bruner det oppi kasserollen da)

Ha poteter i terninger og gulrøtter i terninger og ha i litt vann..ikke fylle helt opp med vann. ha i salt og pepper

La det koke under lokk til det blir mørt..ha gjerne flatbrød til..jeg synes det er godt med tyttebær syltetøy også..ungene elsker det :)

Skrevet

Når økonomien kniper litt hos oss så lager jeg pastagryter... Kjøper pasta, frossne grønnsaker og noe kjøtt eller pølser.. Koker pasta, grønnsaker og bruker kanskje pølser... legger alt i gryta sammen etterpå med en saus som passer over... putter det som blir igjen i kjøleskapet og blir rester til kveldsmat eller lunsj dagen etter... Kan jo variere med kyllingfilet, kjøttdeig med litt godt krydder i, svinekjøtt osv... Ellers koster det ikke all verden å lage en hjemmelaget pizza heller. Lag deigen selv, bruk evt ketchup og det du har i kjøleskapet... (kanskje rulle den sammen som en pølse etterpå, skjær i passe skiver og stek.. da får du det vi kaller rullepizza.. barnas favoritt..)

Skrevet

Lapskaus blanding med røkte pølser oppi.Godt,enkelt og billig.

Skrevet

Dette er godt:

Kok opp 2 blomkål

Lag 1-2 poser med hvit saus... Når sausen koker opp, strø litt ost oppi, så du får en "ostesaus" ;)

Hell sausen i en ildfast form, og ha blomkålen oppi :) Strø litt ost oppå der også ;) Gratiner i ovnen i ca 10-15 min - til osten er gylden..

Knall godt, SUNT og veldig billig :)

Kan også blande blomkål og brokkoli :)

Skrevet

Denne posen med lappskausblanding er en fin ting å ha i fryseren, den kan du lage som brun lappskaus med pølser, kjøttdeig- er du ikke flink å lage brunsaus fra grunnen kjøp i pose.

det er også godt å lage en hvitsaus, legge lappskausblanding i en form helle over hvitsaus og ha fiskeboller, eller terninger av pudding eller fisk i.

Skrevet

Tror det billigste jeg noen gang har kjøpt er first price fiskeboller(10kr) eller fp fiskepudding(ca8kr) og fp poteter (18kr), gjerne med brokkoliblanding til. Det bruker jeg å kjøpe i 2,5 kilos poser på Smart Club, sparer mye på det. Så lager jeg hvitsaus til selv. En slik boks med fiskeboller inneholder 800 g og holder fint til to voksne og to barn. Ellers bruker vi å dele opp potetene vi har til overs fra middagen og fryse de i en pose, og fylle opp etter hver gang vi får til overs. Når det har samlet seg opp en stund, lager vi pytt i panne. Da bruker vi fp løk og bogskinke eller lignende. Det bruker alltid å være tilbud på det flere ganger i året og da kjøper vi inn en god del. I tillegg bruker vi å tilsette litt egg og krydder.

Skrevet

Kjøp en pakke med first price egg, det er 18 egg.. Så kjøper du fp-løk, en kg. og en pakke firstprice kjøttpølser. Kutt opp pølser og løk og evt andre rester osv, og lag en deilig omelett med alle eggene. :) Det gjorde jeg her en dag og funka bra.

En annen variant er å bruke pølsene sammen med et glass firstprice pastasaus, og pasta koster jo ingenting.

Taco kan også bli billig, fp tacokit koster 9 kroner, og til 2 voksne og to barn trenger du bare 1 løk, tre tomater, en halv agurk 1 boks mais (firstprice) litt revet ost fra kjøleskapet, og en boks med rømme. Og kjøttdeig da.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg mente ikke nødvendigvis at du skulle bruke 18 egg og en kilo løk i EN omelett...

Skrevet

Falukorv pølse skjært i skiver og stekes i panna,

også med kokte makaroni ved siden av!

DRiiiiiit digg syns jeg! ;)

Skrevet

middager trenger ikke å bli dyrt, passe på og bruke rester, kjøpe på tilbud og fylle opp fryseren når økonomien tillater det.

Skrevet

Kjøp inn rimelige grønnsaker (f.eks: fisher price).

Her får du mye for pengene. Ris, makaroni, spagetti, pasta o.l. koster også lite, hvor du får kjøpt store mengder. Det kan koste litt å få det handlet inn, men så har du mat lenge. Sjekk ut innvandrerbutikkene, for der koster slike matvarer minimalt.

I tillegg kjøper du ulike sauser, slik at du får varierende smak i løpet av ukene som går.

Seiblokk koster f.eks 20,- på Rema.

Bruk kun halve kjøttdeigen og fyller opp med grønnsaker i pastasausen(da har du kjøtt til to måltider).

Vær obs på kjøtt og fiskevarer på tilbud. Kjøpt litt ekstra og frys det ned.

Jeg kunne nok blitt mye flinkere selv også... Jeg vet hva som skal til, men det er bare å få gjennomført det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...