fiona71*2pp Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Er det liksom nå i denne tiden jeg har EL ? Jeg har ingen tester å ta, og jeg er så i tvil på dette. Føler meg helt nybegynner på alt nå etter at vi fant ut at vi skulle prøve "aktivt" å bli gravid.. Har nesten litt prestasjonsangst, og kan nesten allerede kjenne følelsen av skuffelse.. Nå må det nevnes at vi har en snelle fra før, 1 år snart, men at hun mot alle odds, så vi vet jo at det er små håp. allikevel klarer jeg ikke å la være å håpe og ønske. Var inne på pernille.info ( eller hva den siden het) og der sto det jo endel om sekreter fra underlivet o.l, og jeg har nå ikke hatt noe utflod etter siste besøk av TR. Nå hadde jeg kraftig blødning første dag, og resten har bare vært brun gugge ( sorry ekle detaljer), ikke vet jeg sikkert om jeg har 28 dagers syklus. Jeg bare rett å slett satser alt her nå, og prøver, og lurer på om det er nå vi burde begynne å gi jernet Hver dag, eller annenhver dag? Ser jo noen skriver her inne at annehverdag er best...så kanskje jeg satser på det..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Velkommen som aktiv prøver da Det er ikke så godt å si når du har eggløsning. Selv fikk jeg positiv eggløsningstest på dag 14 etter første dag mens. Da regner jeg med at el var mellom dag 14-16. Mens kommer som regel 14 dager etter el. Selv er jeg ikke god på å sjekke sekret og diverse. Hvis dere har sex annenhver dag fra nå og en ukes tid bør dere ha god sjans til å treffe blink. Lykke til da. Håper noen andre med litt med erfaring kan gi deg bedre svar )
fredagsbarn Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Det kan variere fra kvinne til kvinne når man har eggløsning. Jeg fikk positiv eggløsningstest på dag 16 etter første dag mens. Som "skrekkblanda fryd" sier, bør dere ha gode sjanser til å bli gravide hvis dere har sex annenhver dag. Lykke til
LabbogLine Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei,hei! Det er flere måter å finne ut når man har eggløsning på. Det fins jo tester, ellers kan man tempe, sjekke eggløsningsslim, tapp osv.. Jeg har begynt å notere ned når jeg får mens, hvor lenge den varer, og hvordan den arter seg fra gang til gang. Noterer også ned hvis jeg får noen smerter eller spotting midt i syklus for å se om jeg kan kjenne på kroppen når eggløsningen finner sted. slik har jeg funnet ut at syklusene mine vanligvis ligger på rundt 24 dager (noen sjeldne ganger over eller under) Dermed prøver vi å ha sex annenhver dag fra rett etter mens (dag 7-8) og i ca 10 dager. Syns det er altfor slitsomt å drive å teste, ta tempen osv.. Denne mnd stresset jeg veldig, men har bestemt meg for å heller begynne å ha sex rett etter mens, og heller kose oss istedet. Så får vi se om det funker:) Sist ble jeg gravid relativt raskt (2pp), og da stresset vi ikke i det hele tatt. Dette endte jo i en ex.u, men likevel. Tror det er noe i det jeg, å ikke stresse:)
LabbogLine Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Glemte å si at man som regel har eggløsning 14 dager før mens, slik at dagen man får eggløsning kan variere litt alt etter som hvor lang syklus man har:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå