Gå til innhold

Noen som har erfaring med å ha marsvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst på en eller to (hva er best for de sin del forresten)? Men har jo en liten gutt på halvannet.. Lever de like lenge som kattene? Er det vedlig mye jobb med de? Har en katt og, pleier det å gå greit? Og er de kosete? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske fersk marsvineier:¤) Har foreløbig bare en gutt, han er vel ca 6 mnd og på fredag får vi tre jenter (mor med to døtre). Synes ikke det er mye jobb jeg ihvertfall, må skifte på buret en gang i uka og bytte vann ca 3 ganger i uka.

Ble anbefalt og ha helst to sammen, da de er sosiale og glade skapninger som ikke liker seg alene. Ser det tydelig på han gutten, han prater mye mindre enn vanlig.

Skrevet

Vi har rotter. Det er mye kulere! De er også mer sosiale og enkle å håndtere for unger.

..uansett bør du nok ha minst to. :D

Skrevet

De blir ikke like gamle som katter.

Hadde 3 marsvin som barn og alle 3 var veldig kosete.

Hele familien ble veldig glade i dem og stelte veldig pent med dem.

For at de skal ha et godt liv, så kreves det en viss innsats.

Kos-stell-hyppig rengjøring av bur og utstyr-næringsrik mat og frisk drikke osv.

Skrevet

Vi hadde marsvin da vi var små. Jeg og broren min gjorde ikke stort så mamma syns nok det var mye jobb, he he. Vi hadde bare ett marsvin, men man bør nok ha to. De er veldig kosete, og husker den vi hadde, lagde sånne koselyder hver gang han lå i fanget vårt og ble klappa på :)

Skrevet

Jeg hadde flere marsvin som barn, og elsker arten.

Det er best for marsvinet å være to, kan også kombiners med dvergkanin. Fungerer fint med en, men de er selskapsyke og trives best med flere.

Marsvinet lever vel fra 1,5 år til 2 år - er jammen ikke helt sikker.

Går greit med katt, men katten bør tilvennes marsvinet slik de ikke tar det. Klørne til katten kan skade marsvinet alvorlig.

De er kosete og trives med mennesker. Trenger tilvenning i starten.

Jobb? Du må skifte og stelle buret hver uke, og gi rent vann med vitaminer og mat hver dag.

Advarsel - de lukter en hel del:) Hadde ikke orket å ha marsvin på et soverom som mange barn har. De roter litt når de springer i buret. Trives godt ute om sommeren i bur på bakken.

Skrevet

Marsvin lever ikke i 1,5 - 2 år. Vanlig levealder på de er 5-7 år, men veit om flere som har blitt nærmere 10, så dette er kjæledyr du har glede av i mange år fremover.

Så lenge man gjør rent buret ofte nok, lukter det ikke av de.

Har drevet med oppdrett og utstillinger av disse herlige skapningene i flere år( har sluttet nå men..) send meg en pm hvis du vil vite mer:=)

Skrevet

he, he....satt akkurat og regnet på det. Hadde Pelle gjennom hele barneskolen:) Jeg synes det lukter for mye til å ha på soverom.

Skrevet

Dette høres jo veldig positivt ut. =) Var på finn og så, der var det noen som gav bort ett par med bur og alt, det hørtes jo veldig greit ut.

Hi hi, gleder meg jeg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...