Gå til innhold

ang forlengelse av pappapermisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir vel uansett ikke aktulet for oss som er gravide nå vel?

Vi er vel trygge på at pappan ikke må ta 3mnd vel?

Da å jeg ut når ungen er sånn ca 6 mnd, og han kan ikke ta permisjon siden han er kaptein på sjøen og vil da tape 250tusen kr på det :S

Han skal heller ikke ha de 6 ukene hell..for han vil tape 150tusen på det.

Er jeg trygg?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm....150 000 på seks uker?? høres ut som en grei lønn det...

om du er trygg eller ikke er vanskelig å si...men vil nu håpe og tro at de ikke virkelig klarer å få dette forslaget gjennom...er ikke ofte jeg får lyst til å slå til disse "bedre-viterne",men nå har de gådd langt over grensen....

Skrevet

han mister en del fradrag også og sånt også..anaer ikke hva..men han har IKKE så mye på 6 mnd..men med fradrag og alt tilleg og sånt så blir det det ja..det har ikke vi råd til

Skrevet

Det som er vanlig da for de som jobber på sjøen, er vel og ta det i fri periodene. ganske bortkasta synes nå jeg. Men min vil tjene på og ta permisjon de ukene han er på fri. Ta og undersøk det eventuelt.

Skrevet

De 3 mnd pappaperm er bare et forslag, er ikke fastsatt ennå. Men om/når det blir det, tror jeg ikke det trer i kraft før tidligst neste år. De fleste av oss har allerede søkt om permisjon og ordnet i forhold til arb.giver, så da blir det fryktelig mye papirarbeid hvis vi må endre på det nå. Men når det er sagt, så må jeg legge til at jeg håper for guds skyld NAV kan gi mer økonomisk kompensasjon hvis dette blir gjennomført. Mange fedre tjener mer enn 6G, og når man har boliglån/billån etc, så har man ikke råd til å tape masse penger. Broren min tapte 8000 utbetalt ved å ta 3 uker perm, så han har ikke råd til å ta de siste 3. Greit nok, han tjener godt, men når man da har boliglån på 18.000 pr mnd, bil og tre barn, så kan man rett og slett ikke tape såpass mye penger...Fryktelig synd, da formålet med pappaperm er at far og barn kan få et sterkere bånd..

Skrevet

Det er det min også gjør..han tjener mye emre enn max summen til NAV, og tpaer penger på det, pluss andre greier..aner ikke hetl jeg..han sa iallefall han taper 150 tusen kr visst han tar ut 6 uker..så han skal ikke ta de..så 3 mnd er jo iallefall uaktuelt for han da..så dvs at jeg hadde måttet hatt ungen til dagmamma fra 6 mnd..noe jeg synes er ALT for tidlig...

Jeg går vel ut i perm i begynnelsen av august..da har jo jeg fått fastsatt permisjon til det hadde evt blitt invilget..

Skrevet

Bare en liten opplysning; 80 % av alle arbeidsgivere kompenserer det man mister over 6G. Når det er sagt, så er jeg ikke interessert i å detaljstyres av staten. Minner om kommunisme spør du meg!

Skrevet

synes hver familie skal få velge selv..vi har heller ikke behov for at papan skal være hjemme mest mulig med barnet, for han er jo hjemme halve året likevel..så blir egentlig bare å ta ifra meg permisjonene..og sette den lille hos dagmamma når pappan er på sjøen i 5 uker..

Vi er vel for mange mødre her til lands, så kan ikke fatte de vinner stemmer på dette!! Er heller ikke alle fedre som øsnker å være hjemme 3 mnd hell..

Det med likestilling har gått for langt..vi er skapt forskjellig, og full likestilling er uansett umulig..dessuten er det VI som har melk i brystene å gi babyen..

Så går jo utover amminga også dette

Skrevet

Selv om kanskje 80% av arbeidsgivere dekker mellomlegget,betyr det altså at hver femte far taper godt trengte penger, og det er alt for mange! Jeg synes heller ikke staten skal få bestemme hvem av foreldrene som skal/skal ikke være hjemme! Dette bør bestemmes innad i familien! Hos oss er ikke økonomien noe problem, sambo tjener ikke over 6G, men han taper mulighet til å jobbe ekstra

ved behov, og han valgte derfor bare å ha de obligatoriske 6 ukene her i tillegg til ferien sin. (han fikk velge om han ville ha mer) Han jobber også 3-skift, så han får mye tid med barnet sitt selv når han jobber(atså ikke har permisjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...