Gå til innhold

Er bilsete ødelagt eller ikke ? Stor diskusjon her nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle vaske trekkene til bilstolene, og så har ungene klart å lege med setet og knekke av halve isoporen til det ene setet,.

Sambo vil bare lime det på igjen , mens jeg mener det er ødelagt og vil ha nytt.

Hva mener dere ?

Ødelagt ?

Ok å lime ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjøpt nytt...

Skrevet

Tror det mest riktige ville være å kjøpe nytt. Hos forhandlere sier de at isoporen helst ikke skal være eldre enn 5 år, da blir den porøs og dårlig. Og om den er ødelagt, er setet ikke like mye verdt nei.

Så, jeg hadde nok kjøpt nytt da.

Skrevet

selvsagt kan du ikke lime.nei sikkerhet først.må nok kjøpe nytt da.

Skrevet

Ville kontaktet forhandleren av setet og hørt om man kunne få ny isopor eller om det bare var å kaste setet.

Ville i alle fall ikke limt og brukt setet, helt enig med deg(og ikke samboeren din :-) )

Skrevet

Ja, men så var det de pengene da... han vil ikke bruke penger på nytt, og mine skal jo han ha til fellesutgiftene.

Og jeg har og kjøpt alt til babyen nå.

Seng, bilstol, base, stellebord, tvillingvogn og babyvogn, og litt klær. Alt nytt, bortsett fra babyvognen.

Hadde kvittet oss med alt da vi ikke skulle ha flere.

Og siden det er hans bil og jeg verken har bil eller lappen så mener jeg at han kan kjøpe nytt.

Vi går jo liksom fra hverandre etter fødselen da.

Og da blir det jo bare han som bruker den.

Skrevet

Hva med å se på finn.no da? trenger jo ikke kjøpe heldt nytt.

Skrevet

Dette var ett brukt sete som han kjøpte billig av min stesøster. -men nå er det altså ødelagt.

Vil ikke ha ett nytt brukt ett da.

Skrevet

Ødelagt. Kanksj man kan kjøpe bare ny ispopor?

Skrevet

Det er jo livsfarlig å bruke ett ødelagt sete. Jeg ville kjøpt nytt. Hvis ikke han kjøper må jo du gjøre det for ditt barns skyld. Tenkt hva som kan skje ved en evnt. kollisjon. :(

Skrevet

Kjøp nytt sete, absolutt. Hadde aldri turt og bruke et ødelagt bilsetet.. Selvsagt holdet det ikke mål. Men hvilket sete er det snakk om? setet til stort barn?

Skrevet

Hvorfor ikke ha et nytt brukt et?

Mange som selger seter som er så og si nada brukt på finn.no da...

Om dere har lite penger altså...

For det er bedre å kjøpe et brukt et, som er helt.

Enn å lime sammen det dere har.

Skrevet

Åja, glemte det.... hehe... Ikke snakk om lite penger, men kjip samboer ja :P

Skrevet

Hei på du.

Er det minste sete du har ødelagt? Jeg har nemlig 2 stykk på lur. Et maxi Cosi, og et anna billigere, (men godkjent). DU kan få et av meg hvis du vil ha det. Din soon to bee X, kan få kjøpe det andre til en rimelig penge, slik at han også har et når han skal kjøre på barnet.

Er klar over at du ikke har bil, men du trenger kanskje et hvis noen andre skal kjøre deg:o))))))

Skrevet

Her får dere bare vurdere hva som er viktigst - penger eller deres barns sikkerhet.

Skrevet

oxo meg da etter hengeren.. hehe.. hvorfor skal dere gå fra hverandre ETTER fødselen??

Skrevet

Ser at det er flere som påstår at stolen er blitt ødelagt og er blitt mindre sikkert å bruke, men det er vell ikke isoporen i seg selv som er sikkerheten på en barnestol? Men selv stolen og feste anordningen som har noe å si?

Jeg ville sjekket ut om det har noen betyndning for sikkerheten før jeg har kjøpt nytt.

Skrevet

Ja, det er det store setet.

Skal ringe til Trygg trafikk i morgen.

Han får ikke lov å kjøre en cm med det setet før alt er godkjent.

Skrevet

Om et sete skal kastes etter en kollisjon..... Selvom det ikke har synlige skader, vil det ikke da være logisk at setet er ødelagt om en del er knekt av? Ikke vet jeg :)

Ring trygg trafikk du... :)

Skrevet

Akkurat.

Skrevet

Vi hadde et sete hvor isoporen sprakk og mener det var i garantitiden. Mener å huske jeg bare skulle stramme setet fast i bilen og holdt i stolen og det røk. Fikk byttet det uten utgifter da mener jeg. De hadde jo ikke byttet isoporen hvis det ikke hadde hatt noe å si for sikkerheten! Setet deres er nok ikke trygt nå nei!

Skrevet

Det kan godt hende det blir helt fint hvis det limes med et skikkelig lim, men jeg ville kontaktet produsenten og spurt før jeg tok sjansen på det. Ergelig å måtte kaste det hvis det er OK.

Skrevet

Trenger jo ikke kaste hele setet, bare bytte isoporen. Men hvis en må koste det selv vet jeg ikke om det lønner seg. Kommer jo an på hvor gammelt setet er..

Skrevet

Hvis samboeren din betaler portoen,kan dere får det jeg har,som er to år gammelt. (om det er for 0-9 mnd du trenger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...