Gå til innhold

Stinkende oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å få vekk lukta?

Har renset sluken.

Innbiller meg at den lukter værre hvis man lukker døra helt igjen,

innestengt og muggent lissom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får kjøpt maskinrens på dagligvaren noen steder.. evt. kanskje der de selger oppvaskmaskiner.. da kjører du et program med tom maskin med det pulveret.. Og så må du passe på å gjøre reint i dørkarmen, for der kommer jo ikke vannet til.. kan samle seg mye skit der som lukter..

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt har hatt en illeluktene oppvaskmaskin den lukten vondt helt til jeg hadde en venninne som kom innom og fant et sted jeg skulle putte havsalt etter det har jeg ikke hatt noe problem med vond lukt fra den.Sjekk om du har et sted i den som du kan putte salt.

Lykke til.

Skrevet

Den har så mye salt den skal ha.

(varsellampa for manglende slat lyser ikke)

så det er det ikke.

Men maskinrens tror jeg at jeg må prøve :-)

Skrevet

Sann salt som man skal ha i oppvaskemaskinen er ikke nødvendig i Norge da vi har så bra vann, men mindre du har veldig mye kalk i vannet. Vi har en oppvaskemaskin som vi fikk med leiligheten, ganske ny- så hørte på en butikk som sa at dette var mest for andre land med dårligere vann.

Skrevet

et annet tips kan være å ha i litt sitronsyre i maskinen. det løser opp fett og belegg som har lagt seg i rør og kommer til der vannet normalt sett renner. funker kjempebra.

Dette problemet oppstår hvis man vasker ofte på lav temperatur, og bakteriene får lov til å feste seg og kose seg i rør og "ganger.

Det samme gjelder i vaskemaskin. Hvis dere opplever vond lukt i klærne så kjør et par runder med tom maskin og litt sitronsyre i på høy temperatur.

sitronsyre kjøpes i matbutiken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...