Gjest Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Har flyttet og byttet lege. På kontrollene i dette svangerskapet, blir det ikke gjort ting som i mitt første... Han virker ikke helt oppdatert. Når jeg sa jeg var 6+3, så lurte han på hva jeg mente med det. Om jeg mente 9 uker!!! Papirene som man skal ha med hver kontroll, måtte jeg spørre etter selv. Da var det 3 gang jeg var der!! Ikke er det tatt blodprøver av meg... (eller er det bare noe man gjør første gang man er gravid?) Spurte selv om han skulle søke om ordinær UL og hvilket sykehus jeg skulle føde på. Ordinær UL trodde han ikke vi trengte å søke på, at kanskje sykehuset ordnet det for meg når jeg var på tidlig UL. Sykehuset sa at han egentlig skal gjøre det, men de ordnet det for meg. Om å søke hvor jeg skal føde var ikke noe vits, for man regnet med at man skulle føde der hvor man hadde tatt ordinær UL. Sykehuset sa at det skal man, så jeg ligger i systemet. Kan man bare gå til jordmor for kontroll, eller må jeg bruke legen min?
Hikken Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Du kan velge selv om du vil ta alt hos jordmor eller lege, eller kanskje annenhver gang hos hver av dem. I ditt tilfelle høres det ut som jordmor er det mest fornuftige, idiotleger er det ikke noe vits i å kaste bort tiden sin hos!
~sjiraff~ Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Du kan gå bare til jordmor om du vil det. Høres ikke ut som om han legen har mange gravide pasienter*?!
Makko med to små gutter Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 BYTT lege, gudene veit hva annet han ikke er oppdatert på! Jeg har en ung lege, ikke alltid like sikker i sin sak (kan være usikker på prøvesvar etc), men hun er ærlig og sier det og sjekker det ALLTID opp! Verden er nok ikke så enkel at man bare kan velge om man vil gå til alle kontroller hos jordmor... Vi bor i Trondheim og er skitheldige om vi får se en jordmor i det hele tatt i løpet av svangerskapet. De har kapasitet til ca 40% av de fødene, og vi får max annenhvergang lege/jm kontroller...
Trulte76 Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Forlang å få en annen lege og fortell at han har ikke tatt skikkelig svangerskapkontroll på deg de gangen du har vært der..
Gulp Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Jøss.... Gå til jordmor i stedet du, og kutt ut den legen. Jeg venter baby nr 2, og måtte ta blodprøver denne gangen også, så vil tro det er normalt. Fortell jm at du ikke er blitt ordentlig fulgt opp. Kan jo være direkte farlig med sånne leger, tenk om noe skulle skje, og så klarer han ikke å oppdage det?.
lille er født:) Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 bytt fastlege, og gå til jordmor!!
sekstisjuer Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Alle gravide må ta blodprøver, det burde jo legen vite. Legen min var usikker på om han måtte søke om ordinær ul (i uke 17-19), og ba meg om å spørre om dette på sykehuset da jeg var og tok tidlig ul i uke 12. Da sa sykehuset (St.Olav) at de automatisk ordnet dette. Men mange leger er uvitende om ting og tang. Legen min hadde aldri hørt om duotest før jeg fortalte ham om det, men da jeg fortalte at jeg hadde hatt noen småblødninger tidlig i svangerskapet var han plutselig oppdatert på at nyere forskning viste at man ikke trengte ta det med ro hvis man blødde - det hadde ingen betydning for utfallet sa han. Hvis fosteret ikke satt som det skulle ville det komme ut uansett. Jordmødrene mine rista bare på hodet da jeg fortalte hva legen hadde sagt. Så jeg foretrekker å gå til kontroll hos jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå