Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker godt bære jenta mi i sjal. Ikke så lenge om gangen for hun begynner å bli tung, men når hun ikke vil ligge for seg selv. Igår fikk jeg kritikk for dette og fikk høre at det er derfor hun ikke kan krabbe/ krype enda.. Hun er bare 6,5 mnd! Men hun kan sitte.. Syntes dere dette høres rart ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh..

Jeg har ikke brukt bæresele så mye, men sønnen min krabber ikke enda han.. er 6,5 måned nå. Han forflytter seg på gulvet, men som sagt krabber ikke.

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom sjal og ikke krabbing. Alle små babyer er forskjellige. Noen lærer aldri å krabbe, men det skyldes da vel ikke bæreseler! Det er naturens gang, sånn er det bare!

Skrevet

Bæring styrker barnets rygg veldig, så barn som bæres mye har snarere tvert i mot lettere for å lære å krabbe og gå tidlig. Jeg synes babyen din er heldig som har en mor som bærer slik at den får all nærheten den trenger. 6,5 mnd er tidlig. Jenta mi på 8 drar seg frem på gulvet men har enda ikke begynt å krabbe. Hun bæres i blandt men langt fra så ofte som jeg skulle ønske.

Skrevet

Sier det samme jeg - bæringa har ingen sammenheng med krabbinga!

Gutten min har blitt bært litt hver dag, men er mye på gulvet. Og han krabber ikke enda !

Skrevet

Mi er veldig tidlig ut. 7 mnder og går langt møbler osv selv. Reiser seg opp, krabber, sitter osv... Og jeg har båret henne MYE! De første månedene bodde hun så og si i sjal på magen min. Og hun blir fortsatt bært maaaasse!!!!! Var en del her også som sa at jeg måtte slutte med den bæringa, for hun kom aldri til å lære noe som helst... Nå er det brått blitt stille ja når jenta begynte å reise seg som 7 mnder...

Min eldste ble også bært mye. Hun krabbet aldri... Hu reiste seg først opp ca 10 mnder og gikk sammen alle andre ettåringer når hun var 12 mnder.. Så det har nok absolutt ingenting å si på utviklingen.. Annet enn at jenta di sikkert stooooorkoser seg når hun blir bært og elsker nærhet fra mamman sin :)

Skrevet

Tøys

Jeg går t behandling t manuell teraput m gutten min, og hun sa jeg fint kunnne bære han ( han blir 6 uker i morra) i sjal... mye heller d enn baby bjørn...

barn utvikler seg i så forskjellig tempo, så ikke ta til deg d at hun ikke krabber enda, synes hun er veldig flink som sitter nå jeg :-)

Skrevet

Neida, det er heller motsatt! De har forsket på at i andre kulturer hvor babyene blir bært begynner de å gå i gjennomsnitt 1,5 mnd tidligere enn her.

Vi bærer lillemor i sjal eller mei tai hver dag og hun begynte å krabbe når hun var 6 mnd (vi bruker ikke vogn). Men det er tidlig! Det at babyen din ikke krabber enda er ingen ting å bekymre seg for, hun er jo bare 6,5 mnd! Hun er flink som sitter!

Skrevet

Uff, jeg hater at folk skal blande seg i hva du gjør med barnet ditt. Bæresjalene er jo bevist bedre for barnet enn babybjørn, og barna som blir båret er som regel tryggere siden de får mer nærhet. Dessuten får de jo samtidig trent muskler, som de eller bare får trent når de blir lagt på magen. Tror jeg hadde blitt rimelig muggen om noen hadde sagt til meg at jeg må slutte med ´den bæringen min´. *knurr*

Skrevet

De som fortalte deg dette er rett og slett ikke informert om spedbarnsutvikling.

Som de andre sier, så er bæring veldig bra for barnets motoriske, og ikke minst sosiale utvikling!

Høres ut som du har et elastisk sjal, siden du føler det begynner å bli tungt å bære på magen. Jeg vil anbefale deg å prøve et vevd sjal, det siger ikke så mye - og er også enklere å bære på rygg med etterhvert.

Ellers er Mei Tai (en bæresele) veldig godt å bære med, både på mage og rygg.

På tettinntil.no kan du lese mer om forskjellige bæreanretninger, og også finne brukte sjal/bæreseler til en grei pris hvis du vil prøve noe annet :)

Lykke til med bæringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...