Gå til innhold

Jeg skjønner ikke helt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange er kritiske til barn i bilstol fra fødsel av, men hvorfor det?? Det er den sikreste måten å sikre et barn på, bilsstolene er laget for bruk fra dag 1 og barnet har jo logge sammenkrøllet i magen til mor i mange mange mnd.... Så noen bilturer vil ikke skade babyen sin rygg som mange mener....

Noen som er enige??

Det er jo ikke slik at vi setter de i en bilstol i flere år i gangen... slik at vekst hemmes!! Det er snakke om korte turer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg e enig. Stolene er nok konstruert slik at babyen skal tåle det. Da korte turer som du sier. Jeg har egt ikke tenkt på det jeg da. Bruker sunn fonuft så kommer en nok lagt.

Skrevet

helt enig. hvis man sjekker opp litt rundt det å bruke i bag i stede for stol blir man skremt. fant en filmet test et eller annet sted og det var skremmende å se hva som skjedde med baby i bag altså.

vi får heller la være å kjøre så mye de første månedene og ta pauser. ikke verre enn det. her blir det stol fra dag en.

Skrevet

Jeg har erfaring med at veldig mange som har bilsete bruker bruker dette også som stol til baby når de er på besøk. Da er det ikke lenger snakk om korte turer, men at babyen sitter i stol mer eller mindre hele dagen! Jeg har kjøpt bilsete, men kommer ikke til å ta dette med meg inn. Vet folk er redd barnet skal våkne når de tar de ut av setet, men det må da være bedre enn å overbelaste den lille ryggen..

Skrevet

jeg skjønner ikke helt at folk er villige til å bruke bag og nett jeg...

Man har satt testene på film, er det da så vanskelig å velge??

Hvhordan kan man være kritisk til noe man har testet og påvist at er den beste løsningen?

Skrevet

Helt enig, holder meg til bilstol!

Skrevet

jeg har hts izisleep, og der kan ryggen legges helt vannrett når den ikke står i bilen, så da er det jo ikke noen belastning på ryggen, og stolen kan brukes utenfor bilen uten at det skader barnet.

Skrevet

Såvidt jeg har lest så er det mye sikrere å ha babyen i bilstol enn i bag. VI leide sånt nett sist men det leverte vi fort tilbake. Fikk det ikke til å sitte ordentlig uansett hva vi gjorde. Og bilstoler til nyfødte er veldig gode nå da, men sidepolstring og støtter både her og der. Vi kjørte en del da lillemor var nyfødt og det er bare å ta hyppige pauser og ta det piano.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...