Gjest Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 noen som vet? det er jo et B-vitamin som er vannløselig så det lagres jo ikke i kroppen. holder det kansje å begynne når jeg skal ta ut spiralen? det anbefales jo uansett å vente til man har hatt mensen 1 gang før man blir gravid for at ting skal normalisere seg nede i systemet.har ikke hatt mensen siden jeg fikk den for 4,5 år siden, så det er kansje ikke helt slik det skal være i systemet. så da vil jeg jo ha tatt folat i ca 1mnd før jeg begynner å prøve.
Fuzzmatica Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Tror det er snakk om minst en mnd i forveien:)
Nummer tre <3 Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 på pakken min står det tre måneder.. så jeg har begynnt på folat og vi skal prøve i april...
Ella-83 Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Vet ikke helt når man skal begynne med det. Jeg har familiehistorikk med b-vitamin mangel og pleier å ha for lavt nivå selv, så jeg tar det daglig uansett. Har fått noen tabletter som heter TrioBe på resept som inneholder folsyre 0,8 mg, B12 0,5 mg og B6 3 mg. Regner med at det holder også når vi skal prøve. Noen som vet de anbefalte dosene for gravide?
Nummer tre <3 Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 0,4 mg er anbefalt dose for prøvende og gravide
*snartklar* Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 1 mnd i forveien i følge informasjon fra apoteket. deretter skal du ta folat de første 3 mnd av svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå